floorvuurboom.reismee.nl

Het weeshuis waar ik kom te werken in Cusco, Peru

Om alvast een indruk te geven waar ik straks per 13 februari die 6 weken ontwikkelingswerk ga doen in Cusco, Peru, heb ik de beschrijving van het vrijwilligersproject van de site van Het Andere Reizen overgenomen. Zie voor allecontactinformatie mijn profiel! Daar staat hoe je me kan bereiken!

Weeshuis/Kindertehuis Remar
Het project Remar bestaat sinds een aantal jaren in Cusco. Het project ligt iets buiten het centrum en er wonen 30 kinderen permanent met een substituut moeder en vader. De kinderen komen allen uit situaties gerelateerd aan extreme armoede, alcoholmisbruik, drugsverslavingen en mishandeling. De gevolgen hiervan zijn dat de kinderen grote gedragsproblemen vertonen. De kinderen gaan ongeveer 8 maanden per jaar naar school, enkel in de ochtend of in de middag. Het grootste deel van de kinderen heeft een grote leerachterstand. Indien de kinderen niet naar school gaan, zijn ze thuis. De oudere kinderen zijn straatverkopers of verzamelen lege flessen. Er wonen een aantal tienermoeders in het huis die zelf verantwoordelijk zijn voor hun babies.

Dankzij het enthousiasme en de inzet diverse vrijwilligers is er een plan opgezet om deze kinderen middels structuur, creatieve workshops en extra aandacht weer perspectief te geven. Wij benadrukken het belang van continuiteit van vrijwilligers in dit project omdat het van essentieel belang is dat de kinderen vanaf nu meer stabiliteit krijgen. Echter de situatie in het project varieert vaak. Het is een pittig project!

Sindskort is er een leerkracht werkzaam in het project die enkele dagdelen per week de kinderen ondersteunt in hun huiswerk. Vrijwilligers die het leuk vinden om haar te ondersteunen zijn van harte welkom!

Er is behoefte aan algemene vrijwilligers om te helpen met huiswerkbegeleiding en het geven van workshops, alsmede psychologen, pedagogen, maatschappelijk werkers en andere deskundigen met een sociale achtergrond. Ook iedereen die het leuk vindt om met kinderen om te gaan is welkom!

Reacties

Reacties

rohan

Hi Floor,

Wij kennen elkaar niet, maar ik kwam op je site terecht omdat ik zocht naar de organisatie Het Andere Reizen. Ik denk erover om via hen vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik was benieuwd of jij via hen in het weeshuis terecht bent gekomen of dat jij het anders hebt geregeld. Mocht je ervaring hebben met HAR dan ben ik erg benieuwd naar hoe deze waren. Je kunt me mailen op ronduitrohan@hotmail.com.

Ik hoor het graag van je.

Vr gr, Rohan

Nicole

Hee Floor!

Wat tof dat je dit allemaal doet! Ik heb plannen om volgend jaar april in Peru (het liefst Cusco want daar heb ik veel goede verhalen over gehoord) in een weeshuis te gaan werken voor een aantal weken! Kun jij me hier misschien meer over vertellen? Mijn mailaders is: nicolevanvugt@hotmail.com!

Groetjes Nicole

Emmy

Hallo, ook ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk hier in Peru. Vanaf 9 december tot 5 februari ben ik beschikbaar om hard aan de slag te gaan. Dus als je mij ook een mail zou willen sturen met daarin de link van de site, zodat ik specifieke informatie kan lezen en daarna contact op kan nemen, zou ik dat heel prettig vinden.
Mijn emailadres is: etdekoning@gmail.com

Vriendelijke groet, Emmy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!