floorvuurboom.reismee.nl

Goed nieuws!

Hallo allemaal!

Hier eindelijk dan weer een update! Het heeft wat geduld gekost, vele e-mails heen en weer gestuurd, telefoontjes gepleegd naar Zuid-Afrika en lang wachten, maar de kogel is door de kerk; en hoe!

Allereerst; we hebben dus een stuk land kunnen kopen in het dorpje waar Bevly, Thapelo en hun tante al wonen. Daarnaast hebben we nu een volledige en definitieve offerte voor het huis volgens de Afrikaanse standaarden en zoals wij deze het liefst zouden willen hebben. Astrid heeft hier een tekening van gemaakt, deze zal ik later even toevoegen om jullie een idee te geven. Het bouwen van een huis voor Bevly en Thapelo komt neer op 2100 Euro en we hebben nu al samen in totaal bijna 3000 Euro verzameld! De droom van het bouwen van een tweede huis voor andere weeskinderen kwam stiekem al om de hoek kijken......

We hebben sowieso al besloten door te gaan met het inzamelen van zo veel mogelijk donaties om uiteindelijk zoveel mogelijk huisjes te kunnen bouwen. En toen kwam het bericht van Tijs, een vriend van Astrid. Hij bood aan het verschil dat we nu nog hebben tot het totaalbedrag van twee huizen alvast voor te schieten zodat de bouw van beide huizen alvast kan beginnen! Fantastisch! Hoe ons kleine initiatief tot iets groters uit kan groeien!

Astrid heeft gisteren het totaalbedrag voor twee huizen overgemaakt naar Ellanie, de oprichtster van stichting Tshega. De bouw kan nu dus echt snel beginnen! Indien het stuk grond dat we gekocht hebben groot genoeg blijkt voor twee huizen inclusief een leuke leefruimte, worden de twee huizen op hetzelfde stuk grond gebouwd. Mocht dit niet lukken wordt een nieuw stuk grond gekocht waar het tweede huis op wordt gebouwd. De prijs van het stuk grond is al doorberekend in het totaalbedrag dat is overgemaakt.

Het huis voor Bevly en Thapelo hebben we de naam ‘Hakuna Matata' gegeven, het tweede huis moet nog een naam krijgen, iemand ideetjes? Tips en suggesties zijn welkom!

Zodra er meer nieuws isen als er foto's gemaakt zijn houd ik jullie op de hoogte via deze blog.
Iedereen onwijs bedankt!!
Wordt vervolgt......... :)

Liefs Floor

Anne

Hi Floor! Wat een inspirerende verhalen en wat een goed werk doe jij in oa. Z-Afrika. Ik kwam je tegen op het net, en ben je gaan volgen!

Ik kom je vast snel weer eens tegen (op terschelling)! En ik blijf je volgen als je het goed vindt? :)

Lfs annemarie

ria

Goed werk Floor! Super dat jullie ook op afstand nog de handen uit de mouwen kunnen en willen steken.
Succes!
x Ria