floorvuurboom.reismee.nl

Update!

Hallo allemaal!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen; iedereen die al gedoneerd heeft om een huisje voor Bevly en haar familie te kunnen realiseren; heeeeel erg bedankt! De groffe prijsindicatie voor het huisje was 1000 Euro, dit bedrag hadden Astrid en ik al ingelegd. Ik had al zo’n idee dat dit niet zo’n haalbare prijs was en dat bleek toen we de uiteindelijke offerte binnen kregen voor een huisje van stevig steen van twee kamers van 4 bij 4 en een buitentoillet: kosten: 2200 Euro. Inmiddels hebben we al 1600 Euro bij elkaar! Aankomende maandag gaan we het bedrag van 2200 Euro cashen en overhandigen dus wie nog wil doneren; dat kan! Je kunt dit storten op rekeningnummer 325531226 op naam van Floor Vuurboom. Een vriend van Astrid; mede fundraiser en vrijwilliger, heeft aangeboden het eventuele verschil dat overblijft te doneren. Helemaal super natuurlijk want nu weten we zeker dat het huis in ieder geval kan worden gebouwd, wie weet kunnen we met de extraatjes nog wat meubels bij elkaar krijgen.

Het plan is volgende week de plannen af te ronden en de bouwafspraken rond te hebben. Dan mogen we de familie zelf inlichten, voordat ik vertrek. Net nadat ik weg ben beginnen ze waarschijnlijk aan de bouw, wat plus/minus een maand gaat duren. Astrid is hier nog twee weken langer en zal de eerste stenen die gelegd worden vastleggen en naar mij mailen. Ellanie zal vervolgens de voorgang en het eindresultaat vastleggen en dit aan Astrid en mij doorgeven. Ik zal jullie dan dus ook nog na thuiskomst via deze site op de hoogte houden!

De weken vliegen voorbij hier; ik zit inmiddels alweer aan het einde van mijn derde week. Ik kan niet anders zeggen dat ik me nog steeds vreselijk goed vermaak! Ik geniet van de mensen om me heen, van al die leuke kinderkoppies, het werk en de weekenduitjes en de humor hier. Een dag niet gelachen; een dag niet geleefd is het motto. Wel een goede moet ik zeggen, lachen is tenminste gezond.

Over lachen gesproken; vorige week hebben we in de Tzaneen mall allemaal spullen voor de feedingscheme gekocht zoals klei, kleurtjes, boeken, educatieve spelletjes en bellenblaas. Toen we dat lieten zien kwamen ook heel wat smiles ons tegemoet. De feedingscheme is erg leuk omdat de kinderen die daar komen zeer geconcentreerd en leergierig zijn. Maar het zijn niet altijd studiebollen, we doen ook vaak genoeg spelletjes waar ze ook erg van genieten.

Op de schooltjes gaat het ook erg goed. Ik help het meest bij Grade 1 en Grade 3. Erg leuk dat beetje structuur omdat je de kinderen dan een beetje leert kennen en zij jou. Grade 3 heeft Juf (noemen ze hier ‘mam’ uitgesproken als ‘mem’) Chava en Juf Koketso, erg leuke en gezellige dames. Koketso was een dag ziek en Chava moest Grade 4 ‘Liveskills’ les geven, ze liet me even alleen met de klas nadat ze een opdracht hadden die ze moesten maken. Ik had al zoiets van; erg benieuwd hoe lang dit duurt voordat ze me gaan uitproberen. En ja hoor, nog geen 10 minuten later stond de klas op de kop ;) Ik kon terrechtwijzen wat ik wilde; dat werd niet begrepen want toen spraken ze ineens geen Engels meer… haha. In plaats van te gaan schreeuwen (ik moest eigenlijk heel erg lachen) heb ik de rectrice er maar even bijgehaald voor de ‘vertaling’ ;) Na haar optreden waren ze ineens poeslief en was het ‘ja mam’ en ‘nee mam’ , de rest van de dag engeltjes in de klas gehad ondanks dat ik alleen was.

Deze week heb ik een zooitje stickers gekocht zodat Chava en Koketso die kunnen gebruiken wanneer de kinderen hun werk erg goed hebben gemaakt. De kinderen waren er gek op; met als resultaat dat de diegene die een sticker kregen deze pertinent niet in hun schrift wilden hebben maar op hun… voorhoofd. Waar ze dan ook de hele dag trots mee rond liepen. Zie je het voor je; een bruin koppie, grote ogen, big smile met ‘Well done’ op het voorhoofd, of een voetbal natuurlijk wanneer het een jongen betreft.

Vorige week heb ik ook voor het eerst (links) gereden… en ja ook nog heelhuids thuis gekomen. Het went best snel moet ik zeggen, al is het wel handig je rijbewijs daadwerkelijk mee te nemen omdat ze daar erg streng op controleren. Heel veel mensen rijden hier zonder rijbewijs of nemen die van een ander in gebruik. Een politieagent wist te vertellen dat hij een donkere man had aangehouden die doodleuk het rijbewijs van een blanke vrouw liet zien. En dan ook nog bij hoog en laag beweren dat hij dat echt was… alleen dan een paar jaar eerder, haha. Maar ook ik was toen ik reed echt mijn rijbewijs vergeten en net toen was er controle. Gelukkig zag ik van verre al dat beide politieagenten met een auto bezig waren dus ik hoefde niet te stoppen en van plaats te ruilen met Astrid, gas op de plank en gaan. Heb nu dus wel elke dag het rijbewijs mee (die van mezelf welteverstaan ;) ), scheelt weer een hoop moeilijkheden.

Vorige week vrijdag heb ik de hele dag met de kinderen van Grade 3 zitten knutselen voor Valentijnsdag; het hele klaslokaal werd versierd met hartjes. De kinderen waren erg onder de indruk van mijn hartjes en maakten al ruzie wie welke op mocht hangen ;)

Die vrijdag zijn we (Astrid, Willem, Arlette en ik) vertrokken naar ‘Hippo Pools’ een resort met een zwembad in een gebied waar veel activiteiten zijn. We hebben na aankomst lekker liggen zonnen en gezwommen; mijn eerste keer hier en het was heerlijk. Die avond een braai aan het zwembad, wat wil je nog meer. De volgende ochtend 04:30 op, we moesten 06:00 bij de Tsekudu gate zijn (half uur rijden) voor onze ‘walk with the cheetahs’. Dat was best indrukwekkend; die beesten, die nog wel daar in het wild leefden, op zo’n klene afstand te zien en aan te raken. Hoewel het wel enigzins touristy was, heb ik er wel van genoten; wanneer krijg je nou de kans zo’n grote kat van zo dichtbij de fotograferen?

Daarna kwam Ellanie naar de Tsekudu lodge en nam ons mee op de panoramaroute voor een paar prachtige plaatjes van uitstrekkende uitzichten. Het was een hele leuke en mooie tour, in halverwege Graskop gelunched en veel, heel veel foto’s gemaakt. Zondag was een relaxdag en zijn we met z’n allen wezen lunchen in een Ierse pub in Haernetsburg voor de verjaardag van Astrid die zaterdag 61 was geworden. Erg gezellig en een heerlijk visje gegeten.

Morgen hebben we nog een dagje school en dan vetrekken we (Astrid, Wilem en ik, Arlette hebben we afgelopen woensdag alweer uitgezwaaid) weer naar Tsekudu voor twee gamedrives door het Timbawati park (zo’n open auto die door het park heen scheurt, kun je erg dichtbij de wilde dieren komen) en een bezoekje aan de baby leeuwtjes die daar worden opgevangen omdat ze zijn verstoten van de groep. Zaterdag gaat Willem terug en rijden Astrid en ik nog een keer naar ‘Hippo pools’ vanwaar we Hoedspruit gaan ontdekken en een boottocht gaan doen op de Blyde rivier.

Zoals jullie lezen; genoeg te doen!

Liefs Floor

Reacties

Reacties

Nienke en Ko

Zo te zien op je foto's geniet je ook enorm.
wij zullen ook nog een donatie op je rekening storten.
Goed hoor dat je al zoveel bij elkaar hebt gekregen en het huis gebouwd kan worden.
groetjes en liefs
Nienke

Ina

Hallo floor,
Wat fijn dat je zo geniet. Wat een pracht omgeving en
leuk om te zien dat de kinderen zo genieten. Nice faces of leuke smoeltjes, daar raak je meteen verliefd op. Nog veel plezier de laatste week.
Liefs Ina

Huib

Heb de WC rol houder voor het buitentoillet gedoneerd.

Geniet daar tot snel.....

Vinckie

Lieve skat, denk veel aan je. Wat doe je veel en wat zie je mooie dingen! (LET WEL: een PUMA is GEEN POES) - Hier in Holland alles op z'n Hollands. Voorbereidingen voor feestje aan het maken, nieuwe vette schrijfklus in Tytsjerksteradiel en net de webteksten voor de Amsterdamse Loodgieters Centrale ingeleverd ;-) (ik dacht; doe ook maar een updeetje) Verder IJSkoud en muts op. Dus, geniet maar lekker daar! Luvjoe, liefs, Vinckie

Sanne

He Floor,
Wat een fijne ervaringen allemaal, ben benieuwd naar je verhalen en alle foto's! Geniet er nog maar even van, want hier op kantoor is de verwarming stuk... Zitten hier allemaal met onze jasjes aan te vernikkelen. Tot volgende week alweer (wat gaat de tijd toch snel!) xSanne

Joke Vuurboom

Wat een geweldig initiatief Floor, om een huis te laten bouwen voor die fantastische vrouw met haar kinderen en aangenomen kinderen! Gefeliciteerd(ook met jouw verjaardag trouwens vandaag)! Elke laatste dag van de maand houd ik een werelddansmeditatie en de deelnemers storten altijd een gift voor een goed doel; deze keer gaat het naar jouw project , daar zal ik voor zorgen. Veel succes verder en nog een goede reis!!

Kirsten

Heeey Floor,

Wat een verhalen en belevenissen!! Wederom een prachtige ervaring!! En hele mooie foto's!! Had je ook al even gesmst en voor je birthday maar weet niet of deze wel zijn aangekomen dus bij deze ook nog van harte gefeliciteerd!! Geniet er nog even heel erg van en kletsen snel bij als je terug bent!!

Liefss kirsten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!