floorvuurboom.reismee.nl

Home sweet Home

Hallo!

Hier nog even een berichtje inmiddels alweer vanuit Nederland...! Afgelopen zaterdag ben ik weer aangekomen in Nederland, lekker even bijgekomen. Toch wel weer heerlijk thuis te zijn en heb alweer twee werkdagen achter de rug.

Zoals beloofd nog even een update over mijn laatste week en over het huis voor Bevly en Thapelo. Mijn laatste week in Zuid-Afrika hebben we ons best gedaan de plannen zover af te hebben en ondertekend te hebben. Het is in een ander, bijzonder jasje gestoken. Ellanie had sinds haar jeugd al de droom Kinderweeshuizen te bouwen; verschillende gezinswoningen waar weeskinderen kunnen wonen met hun guardian/voogd. Het huis dat we laten bouwen (mede dankzij jullie!) voor Bevly en Thapelo wordt daarmee het eerste kinderweeshuis, het eerste van het op poten gezette project. De laatste week is alles officieel aangemeld bij de overheid, waarmee een deur is opengezet voor vervolg; hopelijk voor andere kinderweeshuizen die onder dezelfde noemer kunnen worden gebouwd. Astrid en ik hebben de contracten getekend. Net Astrid nog gesproken; het is nu de bedoeling een stuk land te zoeken (dit moet worden aangevraagd bij de Induna van het dorp) en wanneer dat rond is kunnen de bouwplannen worden gestart. Ik houd jullie op d hoogte!

Mijn laatste weekend zijn we (Willem, Astrid en ik) naar de Tshekudu bushcamp geweest voor een gamedrive (in zo'n open auto). We hebben prachtige beesten gezien van heel dichtbij, zelfs een mannetjes leeuw op 5 meter, erg bijzonder. We hebben een 'walk with the baby lions' gedaan, laat de beelden voor zich spreken! :) Astrid en ik zijn daarna nog naar Hippo Pools gegaan, lekker relaxen en nog een boottocht gedaan.

Toen we na het weekend terug kwamen was Annet, een nieuwe vrijwilliger, ook aangekomen. We hebben gevieren nog een gezellige laatste week gehad. Op mijn verjaardag en tevens laatste dag (vorige week don.) heb ik grade 3 getrakteerd op lollies en bij de feedingscheme hebben we de broodjes overladen met chocolade hagelslag dat Annet voor me meegenomen had, super! Die avond zijn we met z'n allen uiteten geweest, zo gezellig.

Ik vond het erg jammer weer weg te gaan, mis het wel moet ik zeggen. Maar thuis zijn doet me ook weer erg goed en ik kan terugkijken op een geweldige tijd, zeker voor herhaling vatbaar!

Wanneer er weer nieuws is over het huis laat ik dit jullie via deze site weten!

Liefs Floor

p.s nog een kleine roddel; ik ben ook 'moeder' geworden.. Astrid en ik hebben Patience en Sweetness (van de feedingscheme) samen geadopteerd, dat wil zeggen; wij zijn hun sponsors zodat hun school betaald wordt en ze kleren, eten en wat ze nodig hebben krijgen. :)

Reacties

Reacties

ine

Gefeliciteerd met het moederschap :)

Jorinde

Schatje popje!!! Wat een heerlijk verhaal weer, fijn om te horen dat we snel weer op skype kunnen ;-) Maar nog veel beter dat je in zo'n relatief korte tijd zoveel hebt kunnen doen!! Super meis!!!!

Dikke zoen en tot gauw :-)

Nolly

Te gek wat je allemaal gedaan hebt.Geweldig dat jullie
Patience en Astrid hebben geadopteerd. Gefeliciteerd
hiermee.Van mij alle bewondering! Liefs Nolly.

Wil Peelen

Floor geweldig wat je daar allemaal hebt gedaan.
Leuk om het huis en de foto"s te zien, ziet er fantastisch uit mijn bewondering.
Liefs Wil Peelen
Ps dans vriendin van Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!