floorvuurboom.reismee.nl

Australia & Bali

Selamat Malam!

Vanaf Bali dit keer, een kleine ‘change of plans’! Vanwege het aflopen van het (werk)visum van Bleeker moesten we Australie uit en zijn we naar Bali gevlogen. Het aanvragen van een toeristenvisum voor Bleeker bleek alleen even iets lastiger te zijn en is een beetje een risico aangezien Bleeker nog geen zicht en zekerheid heeft op wanneer hij weer moet werken en dus wanneer hij weer een werkvisum moet hebben. Om die aan te vragen (zowel toeristen- als werkvisum) mag je namelijk niet in Australie zelf zijn en kost zeker een paar dagen. Daarom eerst naar Bali gevlogen (we zitten in Tuban, vlak naast Kuta) waar ik een duikcursus ga doen (ik begin morgen al, spannend!) en waar we daarna samen een paar mooie duiken kunnen maken. Wat het plan daarna is, staat nog volledig open, heeft ook wel weer wat. Wel besloten terug te gaan naar Australie (Bleeker heeft weer een project daar in 2011, duurt nog even, maar geduld is een schone zaak ;) wanneer we meer tijd hebben en wanneer Bleeker meer zekerheid heeft over zijn vrije weken zodat de visums van te voren geregeld kunnen worden. Alweer wat leuks om naar uit te kijken! :)

Anyway; in het zuiden van Australie hebben we nog Coffin Bay bezocht, een klein, rustig vissersdorpje dat prachtige uitzichten gaf over de haven. Het was die dag mooi weer en hebben we lekker gelunched in de zon. Daarna terug gereden naar Port Lincoln en de tassen weer gepakt voor de volgende dag. Die volgende dag vroeg in de auto gestapt en in een ruk terug gereden naar Adelaide waar we een hotel hebben gezocht voor de nacht. Een hotel dat een net even wat ander uitzicht gaf, het leek wel het redlight district ;) zie foto! In Adelaide een erg leuk Balinees restaurant gevonden dat Tapas serveerde, erg sfeervol,warm & knus en heerlijk eten. Die volgende dag hadden we een vlucht terug naar Perth, waar we bij de gebroeders Beveridge veel van onze spullen hadden laten liggen. Back in Perth bij de broertjes een paar dagen geslapen, erg gezellig en ongedwongen. Die avond een borrel gedronken, pizza besteld en vroeg onder de dekens gekropen.

Next day met de broertjes op pad voor een laptop, en al vrij snel geslaagd. Daarna gelunched in het favoriete cafe van de broertjes genaamd ‘Brisbane’. Het was die dag weer heerlijk weer, dus lekker bijgekleurd die dag. Daarna boodschappen gedaan voor de bbq van die avond en terug naar huis, alle voorbereidingen gedaan en met z’n allen (een vriend Benny en zijn vrouw waren er ook) gebbq’ed. Volgende dag ben ik bij een medisch centrum geweest voor een ‘medical check’ die ik nodig had voor de duikcursus. Een vrij uitgebreide check ook nog eens, dat al met al 75 minuten duurde. Maar; ik werd fit genoeg bevonden dus dat werd gevierd met weer een lunch in de zon ;) Die avond weer een bbq (de gebroeders Beveridge verzinnen altijd wel een reden voor een feestje), wederom gezellig. Die dag daarop zijn we met de boot op pad geweest, heerlijk dagje gehad op de River Swan. Onze laatste dag in Perth zijn Bleeker en ik een dag op pad geweest met een tourboot om walvissen te spotten. Dat was echt supergaaf! In het begin moesten we veel geduld hebben en zag je ze alleen van ver af. Je moest snel zijn om ze te spotten zeg maar. Tegen de tijd dat Bleeker er 9 had gezien, zat ik op 3, om even een beeld te schetsen, haha. Maar na 20 minuten kwamen heel dichtbij een moeder met baby naar boven die een tijdje om de boot bleven zwemmen, zo mooi om te zien! Toen het tijd werd om te keren zagen we vanaf het achterdek van het schip nog een walvis uit het water springen. Echt fantastisch die beesten te zien, maar best moeilijk ze op de foto te zetten. Toch nog een paar mooie foto’s kunnen maken. Die avond thuis gegeten met de broertjes en de volgende dag naar Bali gevlogen (gisteren). Na een vlucht van 3,5 uur aangekomen in weer een veel warmer klimaat, toch wel wat aangenamer dan de lente in Australie!

Vandaag lekker gezond, gezwommen, Tuban beetje verkend, een kijkje gewaagd in Kuta en genoten van de zon. Nu even een hapje eten en vroeg onder de wol want morgenochtend wordt ik om 07:30 opgepikt voor mijn eerste dag van mijn duikcursus! Ik vind het allemaal nog wat eng, maar geloof wel dat ik het leuk ga vinden!

Tot gauw maar weer!

Liefs Droopy & Dancingqueen

Marlies

HEEL VEEL SUCCES EN PLEZIER MET DUIKEN:D
(jaloersjaloersjaloers;)

Dikke kussen!

Nienke

jullie zijn zo langzamerhand echte globetrotters geworden.
Wel handig zo'n website, nu horen we eens wat Jan-Willem zo al uitspookt en mee maakt en zien we nog eens prachtige foto's. Geniet lekker op Bali en Floor laat je niet te veel op jutten door die zoon van me.
groetjes en xx's Nienke