floorvuurboom.reismee.nl

Cruising through Australia

Hallo daar,

Reporting vanuit Port Lincoln dit keer! De foto's stonden er al wat eerder op, heb net nog weer nieuwe foto's in dezelfde map gezet van ons uitje van vandaag.

In Perth hebben we voor 4 dagen een Mini Cooper gehuurd en de omgeving van Perth bekeken. Naar een boatshow in Madurah, waar Bleeker veel nieuwe 'speeltjes' zag. Alles wat maar met boten te maken had was daar te zien, van gigantische jachten tot dobbers voor je hengel. Leuk om eens mee te maken en rond te kijken, zeker voor een bootexpert als ik... ;)

Op de terugweg langs Rockingham, waar de meeuwen ons Coopertje ook erg leuk vonden, de zon onder zien gaan op het strand in Scarborough en gegeten bij een restaurant aan de haven van Perth. Verder het centrum van Perth meer verkend, leuk klein straatje 'London Court' gevonden en die avond met de gebroeders Beveridge in een African grill restaurant gegeten waar ik krokodil, buffalo en emoe heb geprobeerd, erg smakelijk! De volgende dag naar het Yanchep National Park. Een prachtig groot park met bossen, een meer, een crystal cave waar we een rondleiding kregen en we hebben Koala's bewonderd die helaas niets anders deden dan slapen.. ;) Die avond wij ookvroeg naar bed want de volgende dag stond een vroege vlucht naar Adelaide gepland.

Afgelopen dinsdag van Perth naar Adelaide (waar het weer 2,5 uur later is, het is hier nu 8,5 uur later dan in Nederland) gevlogen en vandaar met de auto op pad naar Port Lincoln. Halverwege wilde we in Port Pirie stoppen voor een overnachting, maar het hele dorpje was volgeboekt vanwege een jaarlijks terugkerend tennisevent... Hadden wij geen idee van, maar de aardige man van het zoveelste motel dat we probeerden wist ons te melden dat er nog plek was op een Campersite in Port Germein, een havendorpje 20 minuten verderop.Daar heengetuft en belandbij een schattig klein hutje met een bed, douche en wc. Prachtig, niets meer aan doen. De volgende dag 09:30 weer in de wagen en naar Port Lincoln gereden; een leuk, klein havendorpje met mooie natuur erom heen. Die dag het dorpje een beetje verkend en ons voorbereid voor de dag erna: duiken met de grote witte haai!

Gisterochtend 07:00 fris en fruitig op de boot 'Calypso star' voor onze ontmoeting met het meest gevreesde beest van de oceaan. We moesten 2,5 uur varen om op de ontmoetingsplek te komen. Aan boord ontbijtje gekregen wat bij de meesten er weer uit vloog omdat het laatste uurtje varen nogal heftig was. Maar door in mijn boekje te staren en vooral niet naarde zeezieke mensen om me heen te kijken heb ik de bumpyride overleefd. Aangekomen op de plek van bestemming ging het anker naar beneden, de kooi waar wij als toeschouwers in moesten werd te water gelaten achter de boot en de eerste vier personen mochten zich omkleden. Bleeker en ik waren als tweede aan de beurt. Al gauw waren de eerst vinnen in het water zichtbaar en circeldenrond de ijzeren kooi... Voor dat ik het wist waren wij al aan de beurt; wetsuit aan, schoentjes aan, hoofdkap en de bril op en het luchtpompje in de mond. Dat was even wennen om door zo'n ding te ademen, aangezien ik geen duikervaring heb, maar omdat we net onder het wateroppervlakte zaten was dat geen probleem. Het ging ook hardstikke goed en het was een prachtig gezicht om die beesten voor je neus te zien zwemmen en op het aas af te zien gaan. We hebben er drie gezien, de grootste was 3,5 meter, erg indrukwekkend! na 45 minuten onder water was onze tijd op en hebben ons snel warm aangekleed. De resterende tijd naar de andere gegadigden gekeken vanaf het bovendek; gaaf om te zien! Er was een vogel die steeds naar het aas voor de haaien probeerde te grijpen, dat deden er wel meerdere, maar deze daredevil bleef steeds op het water dobberen. Het hele dek vroeg zich al af hoe lang dat goed zou gaan, maar na 10 minuten hadden de haaien de daredevil ook in de gaten en werd hij gegrepen... Na alle actie weer 2,5 uur terug gevaren en hebben Bleeker en ik buiten op het achterdek gezeten, waar we ook nog dolfijnen hebben gespot! Tegen 18:30 waren we weer terug en hebben we afscheid genomen. Eenmaal in het hotel meteen de foto's bewonderd en de mooiste eruit gepikt. Al met al een indrukwekkende en lange dag!

Vandaag wat langer uitgeslapen en na de lunch/ontbijt op pad gegaan met eenmissie; op zoek naar een ketting met een haaientand voor Bleeker. Die hadden we vrij snel gevonden (een hele mooie, grote) waarna we naar het Wildlife Camp gingen; een soort dierentuin, maar dan net even anders ingericht. Het lag tussen de heuvels rond Port Lincoln en zag er mooi uit. Vele dieren gespot; kangaroo's, dingo's, allerlei soorten vogels, emoe's, kamelen, struisvogel, waterbuffalo's etc. Er was ook een mogelijkheid de vogels te voeren, maar die eer heb ik aan Bleeker overgelaten tot groot vermaak van hemzelf. Bleeker vond het nogal vermakelijk; 'Ze springt wel met een grote witte haai in zee, maar is bang voor kleine vogeltjes', haha. Tsja, aan mij geen gefladder besteed; al die zenuwachtige diertjes op je hoofd, arm en waar je maar bedenken kan.. Daarna door de prachtige natuur terug gereden en nu even een verhaaltje typen voordat we een hapje gaan eten!

Volgende keer een verhaal vanuit weer een andere bestemming!

Tot gauw,

Liefs Droopy &Dancingqueen

Nienke

Weer mooie foto's, probeerde ze te importeren op mijn computer, maar dan worden ze heel slecht.
Jullie genieten met volle teugen.
groetjes van hier, xx's Nienke

Familie Wind

Hey Floor,

We zijn weer helemaal op de hoogte van wat jullie daar allemaal meemaken. En die foto's van die haaien.... indrukwekkend!! Die vogels zijn bijna net zo indrukwekkend :-)
Veel reisplezier nog, en we hopen dat jullie nog veel bijzondere dingen meemaken! Geniet ervan!

Liefs, Jeroen, Janneke en Ruben

Marcell v P

Heel vet!

Dat cage-diving met witte haaien wil ik ook nog eens doen!

(Kwam op je site via google. ;) )