floorvuurboom.reismee.nl

Ontdekkingsreis door Singapore

Hallo hallo!

Hier even een verslagje van de eerste dagen Singapore.

Zondagavond zijn we, nadat we eerst met Fan Tan (de moeder van het gezin) de wijk en de grotere shoppingmall hadden verkend (blijkt dat we vlakbij het strand wonen, hoe vervelend!), doodmoe in ‘ ons stapelbed' geklommen. Het is hier elke dag zowat 35 graden en in de avond koelt het nauwelijks af. Even wennen allemaal, maar wel een luxe zulk lekker weer.

Maandag beetje uitgeslapen en 09:00 fris aan ons eerste ontbijt bij de familie Tan. Fan Tan had de hele ochtend in de keuken gestaan om voor ons maispannenkoekjes te maken met een viscurry van zeeduivel, aardappel en groentes... klinkt heerlijk als dinner, maar als ontbijt blijkt het ook goed te doen. Wel een beetje zwaar op de maag, wij Hollanders zijn dat natuurlijk niet gewend. Daarna zijn we naar de MRT gelopen en hebben we de tram naar het centrum genomen. Het was heerlijk weer dus de slippers aan en de korte broek. Na een bak Starbucks koffie (met Europeesche prijzen) hebben we het centrum verkend en hebben we foto's gemaakt van Merlion (de spugende Leeuw, de leeuw spuugt water in de Singapore rivier). Dit bleek een populaire attractie voor de meeste toeristen (de meeste ook Chinees of Japans). De uitdaging was om op foto vast te leggen dat en persoon de waterstraal opvangt met de mond, erg leuk om naar de commotie te kijken. Daarna zijn we de boot opgestapt voor een tour over de Singapore rivier. Na een paar minuten begon het te onweren en leek het wel alsof er een luik werd open gezet... Het regende ineens pijpestelen en zelfs de poncho (die is ook niet gemaakt voor twee personen...) bleek dit niet aan te kunnen. Wij, die stuntelend onder slechts 1 poncho rennend (Niek verloor halverwege nog even een slipper) naar het droge probeerden te komen, bleken een leuk vermaak voor omstandigers die wel het droge stuk op tijd gered hadden. Doorweekt zijn we uiteindelijk bij een tapasbar neergeploft en hebben we, al verdampend, een salade gegeten. Het was algauw droog en toen konden we onze weg vervolgen. We hebben heel wat gezien en tegen 6 uur zijn we op het terras beland voor een hapje en een drankje.

Vandaag stond de ambassade in de planning... dit liep allemaal even anders dan verwacht. Na een wederom verrassend en kleurrijk ontbijt (groene pannenkoekjes met zoete vulling, regenbooggelei, ranjabolletjes met kokos en hete garnalenpastei in bananenblad) op pad gegaan, met twee poncho's dit keer. Dat was maar goed ook, want eenmaal uit de metro gekomen stortte het wederom emmers water (tropisch welteverstaan, dat dan weer wel). Omdat we op tijd moesten zijn, toch maar gaan lopen (na enige twijfel van Floor). Eenmaal aangekomen het formulier ingevuld en trots weer naar het loket gelopen... bleek dat we een ticket naar Indonesie (geen puntjes, doet het niet) moesten hebben als bewijs voor een 60 dagen visum. Aangezien wij die nog niet hadden zijn we naar een internetcafe gesneld (nadat we eerst drie keer fout zaten) en een ticket naar Padang (Sumatra) geboekt op dinsdag 14 april. Daar wilden we graag beginnen omdat we daar naar een Oerang Oetang reservaat kunnen en walvishaaien kunnen zien. We moesten het vliegticket helaas wel op die latere datum boeken, omdat we het visum a.s maandag pas kunnen halen (de ambassade is namelijk dicht op donderdag en vrijdag). We moesten dan wel voor 13:00 (we hadden een uur verlenging gekregen, dat was erg aardig) weer terug zijn met het ticket dus dat was nog even haasten (special thanks to mam voor het lenen van de creditcard...

Laughing
). Achteraf gezien komt deze datum wel beter uit omdat er op dit moment verkiezingen zijn voor een nieuwe President in Indonesie en dan is de situatie daar nogal rumoerig en niet heel erg veilig, aldus de familie Tan. Nu maar wachten op maandag, wanneer we hopenlijk ons felbegeerde papiertje kunnen halen. Na deze stressvolle onderneming hebben we vers fruit en een fruitsapje gekocht bij een stalletje (zeer goedkoop) en daarna zijn we Chinatown ingedoken en weer geheel nieuwe dingen ontdekt. In de avond hebben we hier heerlijk Japans gegeten voor slechts 6 Euro pp!

Morgen staat een relaxdagje op het strand op de planning (als het niet regent, haha) en een planning bedenken voor de extra 3 dagen in Singapore. We kunnen langer blijven bij de Familie Tan, dat is wel gezellig en goed geregeld.

Dit was het voor nu, er zijn ook nieuwe foto's, we hebben aardig de tourist uitgehangen afgelopen dagen!

Wink

Liefs, Niek en Floor

Sandy

Vond het heerlijk jullie net te spreken.
en ik heb genoten van het verhaal en de foto's. moet wel eerlijk toegeven dat ik stiekem heel erg jaloers op jullie ben ....

lekker slapen! en tot zaterdag

lekker genieten morgen (en de rest van de week natuurlijk ook.) dan ga ik dat ook doen (op school :S)

veel liefs (mis jullie)

Bas

hallo lieverds alles goed daar aan de foto,s te zien wel jullie kunnen goed eten daar en de foto,s zijn leuk, niek leuk dat je je nieuwe auto even liet zien(haha)het ziet er allemaal leuk uit daar lijkt me een mooie ervaring. floor wat zit je haar toch leuk en wat kijken jullie lekker stralend uit jullie ogen, geniet er nog even lekker van en tot gauw maar weer veel liefs en dikke knuffels van de fam. van het kallandspad tjuus

Cat

Hey Floor en Niek,

Wat super dat jullie naar Indonesié gaan. Tamara en ik zijn vorig jaar ook in Sumatra geweest. Bukit Lawang is echt een aanrader! Hier kun je de Oerang Oetangs van dichtbij bewonderen en een prachtige plek met hele lieve mensen.

Veel plezier!

x Cat

Vinckie

JULLIE ZIJN LEUK.
Ben net terug from Portugallll. Brunitos en uitgerustos. Was super. Seeyousoon in juni. Liefs & Take care!

Age

Joo Floor&Niek,

Wat hebben jullie het toch weer Goed! bier drinken uit een kokosnoot, rijden in al die vette auto's, knuffelen met oerang oetans, al dat lekkere eten en al die andere mooie plekjes daar. Wie wil dat nou niet!!

Geniet er maar goed van en tot snel.

Groetjes

bas mo en kids

hallo daar,erg gezellig dus,dat blijkt maar weer,dus het kan er hard regenen,wat een mooie/leuke foto,s wat een mooi strand met dat mooie blauwe water, dus alles gaat nog volgens planning?? have fun en tot het volgende verhaal!! gr en dikke knuffel van ons tjuus

gerben en renate

Hoi Floor en Niek,
Leuk om ook deze verhalen weer te kunnen volgen. Net de laatste foto's bekeken, volgens mij genieten jullie volop. Dat is goed om te zien. Fijn je vorige week nog even gesproken te hebben Floor!
Heel veel plezier verder!
Liefs Gerben en Renate

Lise

Floor en Niek!!

Weer een nieuw avontuur... geweldig hoor!
Misschien komen jullie Niels nog ergens tegen, hij komt er ook geregeld.
Ben vandaag naar musical 'Tarzan' geweest, waar Stanley Burlinson als aap in de lianen hing...hahhahha
Moest wel ff aan je denken Floor!
Veel plezier samen en geniet ervan!!

Dikke tut Lise