floorvuurboom.reismee.nl

Week 6 alweer!

Hola Hola!

Het eerste gedeelte van het shoppen voor de kids van mijn project en het klaarmaken van de rugzakken voor hen zit erop! Erg leuk om te doen en nogal een geregel...

Maandag ben ik na de lunch naar remar gegaan en heb ik met de directora geregeld wie er nieuwe truien nodig had voor de school. Alles netjes opgeschreven en met de kinderen gespeeld. Ik ben die dag wat vroeger naar huis gegaan omdat ik ontzettende keelpijn had. Heel Cusco heeft het virus op dit moment omdat het regenseizoen is afgelopen en de nachten erg koud zijn nu. Ik slaap nu elke nacht in een dikke pyama met een trui, een sjaal en warme sokken van Lamawol... om even een idee te geven... ;-) Thuis even geslapen en om 7 uur Salsales. Frida en ik hebben nu les van Francesco omdat w inmiddels de meeste passen hebben geleerd en nu over gaan op de technieken van een vrouw tijdens salsa (bewegingen, luisteren naar de muziek en het volgen van je partner omdat hij aangeeft wat je moet doen, ' welk pasje volgt' ). dat was erg leuk en erg leerzaam. Daarna hebben frida en ik pizza gehaald (die iserg lekker bij een bepaald restaurant) voor ons en voorSandra, Anne en Nathalie en hebben die voor de buis vanhun appartement opgegeten. Daarna zijn frida en ik nog even in Mythology geweest voor salsa en daarna ben ik vroeg naar huis gegaan.

Gisteren in de ochtend zijn Jamil, Jelmer en ik op pad gegaan voor de truien voor de school voor de kinderen van mijn project, maar dat bleek nog een heel gedoe. Eenmaal aangekomen op de plek waar we de truien konden komen voor de kinderen van dehogere klassen, beel dat er maar1 stentje was die ze had, en op dit moment natuurlijk niets. Die komen volgende week of twee weken later pas... Gelukkig zamelen Jelmer enFania ook geld in en kunnen zij die truien volgende week kopen. Wel hebben we al schoenen gekocht voor een vrouw die ook op mijn project woont, zij heeft een geestelijke achterstand en had dringend schoenennodig dus die heb ik gekocht. Morgen koop ik ook nog wat sokken voor haar. daarna moesten we naar de lagere school met een bus genaamd Tupac Amaru... maar er zijn blijkbaar meerdere plekken/plaatsen/dingen die dezelfde naam hadden dus dat was even een zoektocht... toen we eenmaal in de goede bus zaten en voor delagere schoolstonden voor de truien voor de jongere kinderen bleek dat we bij' mevrouw Emma' moesten zijn voor de truien, een paar huizen verderop. daar eenmaal aangekomen vroegen we naar de truien, maar bleek dat we die alleen de volgende ochtend (vandaag voor mij) tussen 8 en 9 ' s ochtendsbij de school (waar we daarvoor dus net waren) konden kopen.... een hele reis dus en geen truien... maar weer een bus terug genomen en toen allerlei schoolspullen gekocht voor in de rugzakken van de kinderen. Daarna ben ik ziek in bed gekropen, het keelpijnvirus had me goed te pakken, maar na 4 uur slaap en goede medicijnen (voor drie dagen, gaat nu alweer beter) voelde ik me weer goed genoeg om naar de verjaardag van Annelies te gaan. Daar lekker gegeten en daarna even een thee gedronken in de muse, heerlijke verze minttheemet honing! Daarna natuurlijk weer naar Mythology, en vroeg naar huis gegaan van de volgende ochtend zouden Jelmer en ik opnieuw de truien voor de lagere school gaan regelen.

Deze ochtend een bus gepakt om 8 uur (we wisten inmiddels welke en waar we moesten opstappen) en naar de school gelopen. We waren een hele bezienswaardigheid; echte gringo's (buitenlanders) op de school! Na een paar minuten kwam de congierge met de mededeling dat we niet bij de school de truien konden kopen, maar weer bij mevrouw Emma.. Dus maar weer naar mevrouw Emma gelopen en toen hadden we eindelijk de juiste truien! daarna naar San Blas Office gegaan en daar hebben we de rugzakken ingepakt. Dat ging allemaal goed, vrijdag ga ik zi uitdelen aan de kinderen en dan wil ik graag met de kinderen gaan kleien want Nicole had nog klei gekocht, kunnen ze daar mee gaan knutselen!

Morgen ga ik met de vrijwilligster van het ' after school project' wat leuke spulletjes kopen voor de kinderen van dat project en dat breng ik dat die dag ook daarheen, vandaag heb ik voor de electriciteit betaald voor dit project en dat vertel ik dan morgen ook meteen aan de directrice van dat project. Als het goed is hebben ze over 2 weken licht en jamil zou me foto's sturen van het resultaat. Een ander meisje dat 4000 euro heeft ingezameld gaat dit project later helpen door een uitbouwplan te financieren zodat het gebouwtje groter wordt en zij zorgt ook voor stoelen en tafels dan, een superdeal!

Ik zal zo snel mogelijk de foto's posten van het ' after school project' en de foto's van wanneer ik de rugzakken geef aan de kinderen!

Ga nu lunchen en enorm genieten van mijn laatste dagen hier! Vanavond heb ik weer salsa en daarna ga samen met Astrid (die dezelfde terugvluchten heeft als mij) ik uiteten met maike en Daniella omdat die niet mee kunnen met ons afscheidsetentje a.s vrijdag. daarna is het Indigoavond en gaan we gezellig uit.

Tot gauw!

Groetjes Floor

Reacties

Reacties

marjolein

floor! je bent een kanjer, heb jij goede (goeie) dingen kunnen doen! Dit is een reis en belevenis once in a live time. Ben trots op je en ik wens je nog een paar heerlijke dagen. eigenlijk had ik verwacht dat je potdik terug zou komen naar je verhalen over lunchen en eten, maar op de fotö's is daar niks van te zien. Meisje tot gauw en ik heb genoten van je verhalen. dikke zoen, marjolein

Kirsten

Heeey pop,

Wat een prachtig verhaal. En wat zul je gelukkig zijn met alles wat je daar kunt doen en hebt kunnen doen voor de kindjes. En nu is het einde alweer in zicht en zit het avontuur er alweer bijna op. Wat gaat het toch snel zeg, maar je komt terug met geweldige ervaringen en die pakt niemand je meer af!! heel veel plezier nog, maak er nog wat moois van laatste dagen en heel veel genieten,

Dikke tuut mij

Jorinde

Lieve schat!
Wat is de tijd voorbij gevlogen... en wat heb je ontzettend mooie en goeie dingen kunnen doen!!! Heerlijk wat een avontuur!!! Nu ben je weer bijna thuis... hoop dat je daar ook zin in hebt!! Wel fijn idee dat ik je weer even kan bellen :-) En dan... hahahaha op weg naar een nieuw avontuur! Gek kind ;-)
Goeie vlucht lief!!!

Kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!