floorvuurboom.reismee.nl

Week 5 Cusco

Hola!

Ik zit nu alweer aan het begin van mijn laatste week (week 6)hier in Cusco... De tijd gaat zo snel! Over5 dagen is het alweer zover en zit ik in het vliegtuig terug naar Nederland... Gemengde gevoelens want hoewel ik iedereen graag weer wil zien, had ik graag langer gebleven!

Maandag op het project heb ik de kinderen geholpen met hun huiswerk. Op dit moment is er weinig te doen voor de vrijwilligers omdat de kinderen in de ochtend naar school gaan, tegen 2 of 3 uur pas gaan eten en daarna hebben ze huiswerk wat ze van de profesora eerst moeten doen. Natuurlijk erg belangrijk, maar daardoor zijn de kinderen tegen half 5 pas klaar met alles en blijft er eigenlijk maar een half uur tot een klein uurtje over om met de kinderen wat leuks te doen. Tot die tijd is er voor ons vrijwilligers niet zoveel te doen. Ik vermaak me verder wel, maar ik ben ook blij dat dit niet mijn hele periode zo was. Maandagavond had ik weer salsales met Frida en daarna wat in de stad gegeten en nog even uit geweest.

Dinsdag heb ik de kinderen weer geholpen met huiswerk en heb die avond thuis gegeten en daarna samen met Sigrid naar Lady styling geweest. In dit uurtje leerde je voornamelijk de vrouwelijke bewegingen tijdens het salsa dansen. Erg leuk om te doen, en nog lang niet zo gemakkelijk als het lijkt! Daarna heb ik met Sigrid en Paula een heerlijke warme chocolademelk met marshmellows gedronken (wat een lekkere combi!) en na een dansje in de mythology naar huis gegaan.

Ik heb uiteindelijk €430,- opgehaald voor mijn project! Echt een super bedrag, iedereen heel erg bedankt die geldheeft gestort! Ik had ook nog wat Sol gekregen van Hans,een andere vrijwilliger bij Remar die vorige week is weggegaan dus al met al had ik een erg leuk bedrag te besteden.

Woensdag ben ik niet naar mijn project gegaan, maar ben ik met Bauke en Jamil bij een ander ´afterschool project´ wezen kijken waar ze ook afhankelijk zijn van giften van anderen. Omdat ik zoveel geld had opgehaald kreeg ik het advies ook een gedeelte te besteden aan een ander project. Toen ik daar aankwam viel mijn mond open van verbazing; de naschoolse opvang bestond uit een aftands gebouwtje van 4 bij 5 meter waar 25 kinderen (ja echt waar) werden opgevangen zodat zij daar hun huiswerk konden doen. Ze hebben geen stoelen, maar 2 tafels en ze koken buiten op hout... Het trieste is dat ze ook geen electriciteit hebben waardoor de kinderen 5 uur al naar huis moeten (ze kunnen er vanaf 3 uur zijn) omdat ze geen licht hebben en vaak kunnen ze hun huiswerk dan niet afmaken. Ik kreeg meteen een gevoel van: ik ga voor die electriciteit zorgen! Na wat geregel bleek dat ik dat kan financieren dus dat kan ik deze week regelen! Die vrouw was er erg blij mee en ik ben ook erg blij dat ik dat voor hun kan regelen! Dus iedereen super bedankt: nu kan ik twee projecten erg helpen!!!

Die woensdagavond heb ik na salsales een pizza gegeten met Frida, Rani en Danielle en daarna opstap geweest, erg gezellig!

Donderdagochtendheb ik samen met Femke een heerlijke massage gehaald, een full body massage die ik nog voor mijn verhaardag had gekregen. Volledig ontspannenheb ik met Anne, Sandra, Nathalie, Frida en Femkedaarna gelunched en die middag ben ik alvast even wezen kijken welke spullen ik waar het beste kan kopen voor mijn eigen project. Daarna ben ik samen met Frida naar een begraafplaats geweest die hier erg bekend staat. Dit was een erg bijzondere ervaring omdat de begraafplaatsen hier erg anders zijn en ontzettend kleurrijk vanwege de vele bloemen. Er is ook veel verschil te zien tussen mensen met veel en weinig geld. Sommige personen hadden heuse tombes en andere hadden slechts een kleine kerdrnkingsplek. Een oude man die daar werkte sprak ons aan en wist veel te vertellen over de begraafplaats, erg indrukwekkend allemaal. Die avond hebben Jamil, Sigrid, Bauke, Frida en ik gegeten in Thearooms, een nieuwe plek waar ik nog niet was geweest. En het eten is er heerlijk! Eigenlijk is alles er lekker: smoothies, martini´s, cocktails, taarten, ijsjes...noem het allemaal maar op! We hebben er een hele tijd zitten genieten van vanalles en we mochten ook vanalles proeven wat de kok net had bedacht, helemaal niet vervelend! :-) Die avond ben ik met een volle buik, vroeg op bed gegaan.

Vrijdagochtend heb ik samen met Jamil, Jelmer en Fania de Molino markt afgestruind voor rugzakjes voor de kinderen van Remar. Dat was nog een hele klus, we hadden de kinderen in groepen verdeeld: de meisjes en de jongens en dan ook nog op leeftijd. Uiteindelijk hebben we na 2 uur zoeken en onderhandelen 34 rugzakjes gekocht! Morgen ga ik de rest kopen zoals kleren voor hun school (zonder die uniformen mogen ze niet naar school) en schoolspullen. Stoelen kon ik beter niet kopen omdat ze binnenkort gaan verhuizen en daar in Tipon ook spullen aanwezig zijn. Als ik alles heb voor Remar kijk ik wat ik over heb en koop ik ook nog wat voor de kinderen van het ´after school project´. Echt super dat ik zoveel kan regelen!

Vrijdagmiddag ben ik naar het project gegaan en daarna naar salsales. Daarna hebben Frida en ik gegeten bij mij thuis en daarna weer even wat gedonken in Thearooms, dat wordt nog een verslaving! ;-) Die avond vroeg naar huis gegaan want de volgende ochtend vroeg gingen we met een groep van 9 paraglyden! Om 8 uur gingen we met een bus naar de plaats waar we de afgrond in mochten rennen met een parachute... ;-) Maar op de eerste plaats bleek geen goede wind dus naar de tweede plaats gereden, daar beel na lang wachten ook geen goede wind dus naar plek 3 gereden.... maar dat mocht ook niet baten en omdat het al 1 uur was hebben we eerst gelunched en daarna weer naar de eerste plek gereden. Daar bleek de wind wel goed te staan en mocht ik als eerst! Ik werd in een tuigje gehezen, aan de piloot geklikten na even wachten mocht ik gaan rennen richting de afgrond... halverwege werden we al door de wind de lucht in getrokken en toen ik geen grond meer onder mijn voeten voelde mocht ik in mijn zitje gaan zitten en genieten van het uitzicht! Wat een fantastisch gezicht! Ik heb een kwartier gevlogen(de piloot die achter mij zat stuurde natuurlijk) en geland in een bloemenveld, geweldig! Daarna konden alle anderen ook nog springen. Echt super dat iedereen dat nog kon doen omdat we zo laat begonnen! Ik heb nog geen foto´s, die post ik een andere keer. Die avond hebben we met z´n allen gegeten en ik ben daarna doodop naar bed gegaan!

Zondag had ik een feest van Dina en Ernesto in Cay Cay, erg gezellig met een barbeque en muziek! Tegen half 9 lag ik gisteren in bed, heerlijk het klokje rond geslapen!

Ik ga nu thuis lunchen en ik zal snel de foto´s posten van het paraglyden en van de spullen die ik allemaal heb gekocht etc!

Tot gauw!

Groetjes Florsita Maria

Reacties

Reacties

Gea Rieks

Floor,

Weer leuke fotos.
Het zit er bijna op
Wens je een goede reis .En nog veel plezier
Groetjes,


xxxGea,Rieks

Jeroen, Janneke en Ruben

Hoi Floor,

Wat vliegt de tijd, zit je reis er alweer bijna op! We hopen dat je ervan hebt genoten, maar dat komt vast goed als we je verhalen mogen geloven!!
Wat gaaf dat je zoveel geld hebt opgehaald en zoveel dingen kunt regelen!
Maak er ng wat van de laatste dagen, en alvast een goede terugreis.

Liefs, Jeroen, Janneke en Ruben

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!