floorvuurboom.reismee.nl

Week 4 Cusco

Buenas Dias!

Ik keek net even op mijn rekening en ik heb al €260,- binnen! Super bedankt iedereen die geld heeft gestort! Ik ga samen met de andere vrijwilligers waarschijnlijk a.s vrijdag 20 maartwinkelen voorspullen voor de kinderen, dus mochten er nog mensen zijn die nog wat willen storten: graag! alles is welkom! Ik zal proberen daarna zo snel mogelijk te laten weten hoeveel geld ik uiteindelijk heb kunnen besteden en wat ik heb gekocht etc.! En foto´s natuurlijk van de resultaten.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven, maar het weekend na de Salkantay ben ik op vrijdag eerst uiteten geweest met Karin, Nicole, Eline en andere meiden vanwege de verjaardag van Karin en omdat het de laatste avond was van Karin, Nicole en Eline. We hebben heerlijk gegeten en het was erg gezellig. Daarna natuurlijk nog even een dansje gewaagd in de club envervolgens helaas afscheid genomen. Altijd weer jammer dat je afscheid moet nemen van mensen waar je zo´n leuke tijd mee hebt gehad!

Die zaterdag zijn we (20 meiden en één jongen) met Neto en zijn vriendenmet de bus naar Conocgereden. We vertrokken tegen half 11 en hoe dichter we bij Conoc kwamen, hoe warmer het werd. Halverwege zijn we gestopt met de bus voor een lunch. We stoptenbij een plek aan de rivier en Anne en ik zagen een mooiplekje naast die rivier. We zouden even op avontuur: hoe konden we daar komen? Helaas kwamen we niet ver want ik had een prikbosje op de grond niet gezien waar ik vol instapte: een prikker ging dwars door mijn schoen in mijn voet! Dus weer terug gestrompeld en de prikkeruit mijn schoen gehaald. Gelukkig geen wond op de voet! Na het broodje zijn we weer verder gegaan met de bus en toen we er bijna waren is de bus gestopt en zijn we naar beneden gelopen naar een meer. Het uitzicht was prachtig! Het meer lag precies tussen de bergen en de zon scheen vollop. Ik heb helaas nog geen foto´s daarvan, die probeer ik een andere keer te posten. Daarna weer in de bus en reden we de laatste 15 minuten naar Conoc: de hotsprings! Eenmaal aangekomen direct omgekleed en een lange tijd in de baden en in de zon gelegen. Heerlijk! Tegen het eind van de middag zijn Anne, Femke, Maike, Sandra en ik een stuk gaan lopendoor demooie natuur, even de benen strekken!Tegen 7 uur hebben we gegeten en ´s avonds bij het kampviir gezeten en kaartspelletjes gespeeld tot een uur of 1. Daarna doodmoe in de tent gedoken. De volgende ochtend werden we zowat uit de tentgebrand en zijn Femke en ik 8uur weer in het bad gedoken, lekker hoor zo wakker worden! Tegen 10 uur ontbetenen daarna hele dag liggen lummelen, kaarten, kletsen, zwemmen en lunchen. Helaas waren er ook veel muskieten en hoewel ik repelent had van 50% zaten mijn benen er tegen het einde van de middaghelemaal onder de beten. Zie de charmante foto voor dit resultaat...Tegen 4 uur reden we terug en die avond zijn we met z´n allen uiteten geweest.

Vorige week maandag weer mijn eerste dag op Remar! Ik heb eerst heerlijk gelunched met Femke (bij café Jacks, daar waren we beide nog niet geweest) en daarna ben ik naar Remar gegaan. De kinderen vlogen me meteen om de nek, zo lief! Heel Remar is geschilderd want ze gaan verhuizen naar Tipon begin mei. Ik ben dan alweer weg, andere vrijwilligers moeten dan dus elke dag naar Tipon reizen. Die dag ook Jelmer en Fania ontmoet (andere vrijwilligers) en Hans natuurlijk, maar die woonde bij mij in huis.We hebben de kinderen geholpen met hun huiswerk want ze gaan nu in de ochtend weer naar school. Die avond had ik weer salsales met Frida en daarna hebben we gegeten en een filmpje gekeken bij Mythology (DE salsaclub hier), erg gezellig. Daarna nog even salsa gedanst natuurlijk!

Dinsdag weer naar het project na de lunch thuis ende kinderen weer geholpen met huiswerk en met andere kinderen gespeeld die geen huiswerk hadden. Die avond lekker thuis gegeten en daarna met Frida een browniemet ijs gegeten bij de Muse (een erg leuke louncheplek hier) en evensalsa gedanst in Mythology. Woensdag toen ik op het project kwam, bleek dat 5 kinderen naar de tandarts konden. Ik ben samen met Hans, Lourdes en 4 kinderen (in één taxi, kan hier allemaal...) naar de praktijk van de universiteit geweest, daar kunnen de kinderen gratis heen. Ergindrukwekkend om te zien hoe dat allemaal gaat hier en de meeste kinderen hebben echt een tandartsbezoek nodig: sommige kinderen hebben al niet eens zoveel tanden meer, of hele slechte. Eigenlijk moet datallemaal veel beter geregeld worden, maar omdathet een gratis dienst is,gaathet allemaal langzamer... Die avond had ik weer salsales en daarna heb ik met een hele groep bij Sandra en Nathalie gegeten in hun appartement: hete bliksem met een gehaktbal, heerlijk!! Daarna even een cocktail gedronken in Indigo, en ik ben toen vroeg naar huis gegaan.

Donderdag bij Remar hebben de kinderen voetbal gespeeld met Hans, Jelmer en Fania. Ik heb een spelletje gespeeld met de kinderen die in huis bleven en geen voetbal wilden spelen. Dat is een spelletje met de geluiden van dieren, daar zijn ze helemaal gek op en ik leer zo ook nog de Spaanse woorden voor de dieren, handig! Die avond hebben we met een groep van 10 het raften op zondag geboekt, daarna zijn we uiteten geweest en natuurlijk weer even salsa gedanst. Vrijdag was de laatste dag van Hans op het project en hebben we de kinderen getrakteerd op chocola en daarna hebben we een quiz gespeeld, de kinderen waren erg fanatiek zo leuk en ook leuk te merken dat ze best veel weten. Jelmer en Fania zijn die dag met kinderen weer naar de tandarts geweest. Ik had die avond weer salsa en daarna ben ik met Frida mee gegaan naar haar familie omdat het haar laatste avond daar was. De hele familie had verse quagemole gemaakt, verse piña colada´s, verse kaasstengels en daarna nog een heerlijke maaltijd. Het was erg gezellig en daarna zijn we nog uit geweest tot een uur of 3. Toen was ik er ook wel zat van en ben ik met Jamil in een taxi naar huis gegaan.

Zaterdag had ik erg last van mijn maag en heb ik het rustig aan gedaan de hele ochtend. Toen ik Dina uitlegde wat ik had en ik vertelde dat ik veel avocdo had gegeten afgelopen week viel ze bijna van de bank van het lachen... blijkbaar kan je lichaam niet zoveel avocado aan.. Ik moet nu dus afkicken, haha. Die middag ben ik met de familie Alonso meegegaan naar de markt en daar heerlijke vis gegeten met een waterijsje toe. Het ws erg leuk, vond het leuk met de familie zo eens tijd te besteden omdat meestal iedereen druk is. Die middag ben ik met Frida beetje wezen slenteren door de stad en hebben we op een pleintje wat gekletst waar je een prachtig uitzicht hebt over Cusco. Die avond heeft Frida bij mijn familie gegeten, ik ben daarna vroeg in bed gekropen want de volgende dag ging ik raften!

Zondagochtend om 9 uur stonden we klaar om te gaan, ik was erg benieuwd hoe het zou zijn want ik had het nog nooit gedaan. We reden met de bus naar de Urubamba rivier (ongeveer 1,5 uur van Cusco) en daar aangekomen (bij een privé kamp)kregen we allemaal een wetsuit aan met helm, overjas en lifejacket. Toen met z´n allen in de bus om hogerop te rijden naar de rivier. Daar zijn we in teams in de boten gaan zitten en kon het raften beginnen! Ik zat in een team met Frida, Rani, Annelies en twee Australische jongens en we hadden een hele leuke gids die achterin de boot zat. De rivier was erg heftig en iedereen was zeiknat natuurlijk en koud!! Maar het was super gaaf en ik heb er echt van genoten. Toen we bij een stukje van niveau 4 kwamen riep de gids: iedereen in de boot! Dus wij sprongen er snel in, alleen de twee jongens die vooraan zaten waren te laat en werden uit de boot geslingerd. Het duurde wel even voordat we (4 meiden) ze er weer in hadden en dat was wel even eng. Toen het team eenmaal compleet was zijn we weer verder gegaan en is er verder niemand meer uitgevallen. We hebben halverwege nog wel iemand opgevist die in een kajak voerde, die had zijn hand gekneusd en kon niet meer verder alleen. Een pittig dagje! Eenmaan aangekomen bij het kamp hebben we heerlijk van de sauna genoten en de warme douches en darna een lunch. Daarna weer met de bus terug en wat gedronken bij de Muse. Frida en ik hebben bij mijn familie gegeten en daarna hebben we de foto´s en de video van het raften gekocht bij de travelagency. Daarna nog even een pannenkoekje gegeten en salsa gedanst en daarna heerlijk geslapen.

Ik ga nu rennen naar huis voor de lunch en dan ga ik weer naar Remar!

Wie nog wat wil storten: dat kan tot donderdag!!! Elke Euro kan goed worden besteed!

Tot gauw, liefs

Reacties

Reacties

marjolein

Ha floor! ik ben terug uit suriname! dUS IK HAD 4 weken leeswerk en foto's van je te lezen. Geweldig! Wat heb je een hoop gedaan! Deze 10 weken ga je nooit meer vergeten! Ik heb zelf ook eeen prachtige reis gehad. Alleen je zit met 16 reisgenoten opgezaldeld, die je niet zelf uitzoekt. 6 ervan waren heel leuk (de vrijgezellen) de rest was vervelend. Dus volgend jaar zelf maar weer wat bedenken. nou geniet van je laatste weken en het geld voor je school is in aantocht.! lfs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!