floorvuurboom.reismee.nl

De trektocht!

Hola!

Ik heb de trektocht overleefd! Het was in één woord prachtig!

We vertrokken zondagochtend om 6 uur met een bus naar Mollepata. Daar hebben we een goed ontbijt gehad en we zijn om half 10 vertrokken samen met onze gids Rossel. We hebben die dag van 3000 meter naar 4100 meter gelopen door prachtige natuur, over riviertjes, door de regen, daarna weer met de zon in het gezicht, een keer tot het bot nat geweest en weer opgedroogd. Totaal een trek van 8 uur zo op de eerste dag. Paarden, die begeleid werden door een ´horseman´, droegen onze backpacks zodat we alleen een daypack op de rug hoefden. Halverwege hebben we gelunched, midden in de natuur, waar onze koks Fortunato en Richard elke dag weer heerlijke maaltijden maakten. Tegen 5 uur kwamen we aan bij onze eerste kampeerplaats. Onze tenten werden opgezet en we kregen thee met popcorn en koekjes om op te warmen. Omdat ik die dag ervoor net uit het ziekenhuis kwam, had ik een dieet mee gekregen: geen kaas, yogurt, melk en sapjes. Daar werd zo goed rekening mee gehouden, echt super. Ik moest tijdens de hike ook nog medicijnen slikken, maar alles ging ontzettend goed. Ik heb nergens last van gehad en ik voel me nu weer top! De parasieten zijn verslagen! Na de popcorn en koekjes kregen we een heerlijke warme maaltijd bij kaarslicht in een tent terwijl de wind buiten hard waaide, heerlijk knus en gezellig! We zijn daarna vroeg op bed gegaan (even wennen die dunne matjes! Haha) want we waren kapot van de eerste dag.

De tweede dag werden we om 6 uur gewekt en tegen half 7 zaten we aan het ontbijt. Het regende dus toen we tegen half 8 vertrokken waren de poncho´s wel nodig! Het regende veel die dag en ik ben echt zeiknat geweest, maar dat droogde snel zodra de zon verscheen. We zijn eerst van 4100 meter naar 4700 meter gelopen, de top van de Salkantay: tot aan de sneeuwgrens! Erg koud en ik kreeg meteen zin in een skivakantie! Prachtig die bergen met sneeuw, de hele tijd zie je die namelijk voor je uit torenen en als je er dan daadwerkelijk op staat: geweldig! Daarna zijn we afgedaald naar 3300 meter en kwamen we in de Jungle! Tegen 6 uur kwamen we daar aan, iets later dus het was al wat donker. Daar was onze tweede kampeerplaats en hebben we heerlijk geslapen.

De volgende dag (dinsdag) hebben we Karin wakker gezongen met een chocolademuffin en kaarsjes omdat ze jarig was. Daarna bij het ontbijt kreeg Karin een, door de koks zelfgemaakte, taart met haar naam erop, zo ontzettend leuk! En een heerlijk ontbijt met brood en pannenkoekjes! Die dag was een echte modderdag. Mijn schoenen waren al bijna niet meer te herkennen door de modder (door de vele regen waren de wegen bijna onbegaanbaar), maar deze dag was echt modderhappen! We hebben er wel vreselijk om gelachen, maar op het moment dat je met je schoen in de modder wegzakt en je de modder in je sokken voelt lopen, dandenk je wel even: $%/(=)()=/.... ;-) Al mijn kleren waren ook helemaal goor, en omdat er geen douches zijn, loop je eigenlijk 3 dagen noodgedwongen in dezelfde kleren. Verkleden heeft niet zoveel zin: die worden binen een uur net zo vies! We zijn die dag van 3300 meter gedaald naar 2400 meter naar een camping ´la Playa´ in de jungle. Daar hebben we lekker gegeten en wederom vroeg naar bed gegaan. Na drie dagen hiken deed zo´n beetje alles in mijn lichaam zeer en iedereen had last van een moe lijf!

De volgende dag (woendag) was een rustdag. Na het ontbijt zijn we met een bus naar de ´natural hotsprings´ gegaan, alleen was de weg versperd door rotsblokken dus halverwege zijn we gaan lopen. Eenmaal aangekomen: wat een paradijs! En wat heerlijk om na 3 dagen zweten en stinken in een heet bad te stappen! Daar hebben we even goed van genoten en na twee uur kwamen we heerlijk schoon weer uit het paradijs. We zijn weer gelopen tot de wegversperring en daarna met de bus naar de camping. Daar werd de bus ingeladen met de spullen en zijn we naar het treinstation gereden. Daar hebben we gelunched, gerelaxed en om half 5 de trein genomen naar Aquas Calientes. In Aquas Calientes aangekomen, ons hostal opgezocht, een warme douche (jeeeh) genomen en daarna uiteten geweest met de gids. Daarna een Pisco Sour gedronken (typisch Peruaanse cocktail) en die sloeg bij iedereen in als een bom! We zijn vroeg naar bed (een echt bed!) gegaan omdat we de volgende dag om half 6 de bus moesten hebben naar Machu Picchu!

Donderdagochtend om 5 uur ontbeten en half 6 met de bus naar de Machu Picchu. Daar hebben we een tour gekregen van de gids en daarna moesten we afscheid van hem nemen. We hebben de hele dag daar rondgelopen, met geen woorden te beschrijven, zo mooi! We hebben ook de Waynapicchu beklommen (vreselijk zwaar door de vele schots en scheve trappen, maar de moeite waard!) zodat we over de Machu Picchu konden uitkijken. Echt super mooi allemaal, daar heb ik echt even van genoten!

Om 3 uur waren we weer in Aquas Calientes voor een avondmaal en om 6 uur hebben we de trein genomen, daarna een bus en om 11 uur lag ik goed en wel weer in mijn bedje. Vandaag heb ik mijn kleren gewassen, die waren ercht vies! Vanavond heb ik een afscheid etentje van Eline, Nicole en Karin want die vertrekken morgen alweer. Morgen ga ik voor een weekend naar andere natuurlijke hotsprings, dacht dat ik dat wel even verdiende na zo´n heftige wandeling! Dat weekend wordt door Neto georganiseerd en we gaan met 17 meiden, dat wordt gezellig!

Vanavond krijg ik meer foto´s van de hike, die zal ik een andere keer posten! Ik ga er nu vandoor, tot heel gauw weer!

Liefs!

Reacties

Reacties

Caro

Lieve Floor, zou erg graag de film in je hoofd willen ervaren.
Wauwie, you are some WOMAN baby!!!!! Van harte met deze ervaring in de natuur met al die leuke mensen/meiden om je heen!! Wens je veel salsa-plezier terug in de bewoonde wereld en TOP welness-wknd!
knuf&kus

Vinckie

Hola Chikaz!! Vol verwachting een weekje gewacht op je story en veel aan je gedacht. Was 't wachten waard. Alleen al het verhaal; laat staan dat je het echt meemaakte. Wat super men! Volgens mij moet je een aardige conditie hebben, wil je dat allemaal volhouden. En dan helemaal na je ziekenhuisgedoe. Heerlijk dat het allemaal zo mooi was! Enne... Ik kom wel even naar je toe om daar in die hot springs te duiken met je!!! Tot gauw, take care en geniet geniet geniet!! (Je zou haast zeggen geWEL!) Kussie, Mariek - ik sta net aardappeltjes te bakken met oer-Hollandse sperziebonen... zo gaat 't hier in Britstown eraan toe. 't Is dat het al 18:00 is geweest, anders zou ik nog twijfelen of ik niet per ongeluk boer was geworden ofzo. Overigens trakteer ik mezelf elk weekend op je mam's bosui-boter-idee op een lekker stokbroodje - ik kijk uit naar een weerzien aan de keukentafel! ~X~

Lise

Heeeeyyyy Rimboetijger!!

Wat een geweldig verhaal weer..!! Ik reageer niet zoveel, maar lees je adventures met veel plezier! Het ziekenhuis was zeker ook wel schrikken.... maar gelukkig heb je nergens meer last van! Moest enorm lachen om je 'modderhappen' hahaha..zie het helemaal voor me.
Met mij (en Wytse) gaat alles goed! Net een weekje griep achter de rug, maar gaat nu wel weer aardig. mijn nieuwe job is ook leuk! Was wel erg wennen, maar erg gezellig collega's en leuk om weer nieuwe dingen te leren. Heb ook plannen om eind dit jaar naar Australie te gaan... en Niels op te gaan zoeken!! Als je terug bent, gaan we het er uitgebreid over hebben!

Geniet er nog ff van en als je terug bent gaan we roséétjes drinken, heel veel roséétjes...hihihih

Dikke tut Lise

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!