floorvuurboom.reismee.nl

Cusco!

Hola Hola!

Ik ben veilig aangekomen in Cusco! Het is hier heel anders dan Quito, maar erg mooi. Moet nog een beetje wennen aan de hoogte, het ligt weer iets hoger dan Quito namelijk. Het is vandaag prachtig weer, eindelijk de slippers en de korte broek aan!

Afgelopen dinsdag in Quitoheb ik weer salsa les gehad en daarna wat gedronken met Ruth, Elisabeth en een nieuw meisje die net was aangekomen. Woensdag de grote uitdaging: mijn backpack weer inpakken... Maar het is gelukt en alles paste er weer in! Woensdagavond zijn we met 20 man uiteten geweest om mijn laatste avond te vieren, echt zo leuk dat echt iedereen meeging, ook leraren en mensen die bij Yanapuma werken. Het was een supergezellige avond met iedereen en daarna zijn we nog uit geweest in la mariscal (de wijk waar ik woonde). Donderdag had ik mijn laatste Spaanse les en moest ik daarna afscheid nemen van mijn lieve profesora...! Ik kreeg een armbandje van haar als afscheid, zo lief! Daarna heb ik afscheid genomen van Kim, David en alle andere studenten, vond er niets aan, wilde helemaal niet weg, haha. Ruth is met me mee gelopen naar het appartement omdat zijin mijn oude kamer van het appartement van Andy and David is getrokken nu. Toen kwam mijn vervoer naar het vliegveld en moest ik ook afscheid nemen van Ruth en Andy en Vinicio. Ik vond het heel moeilijk, mis ze hier ook wel, maar ik ontmoet hier vast ook wel genoeg leuke mensen.

Donderdagavond met het vliegtuig naar Lima, in 2 uurtjes was ik er al. Maar bij de douane ging het een beetje mis. De mevrouw die mij mijn visa moest geven dacht dat ik de volgende dag weer uit Peru zou vliegen (terwijl ik Cusco had ingevuld en dat is volgens mij toch echt Peru...) dus kreeg ik een stempel van 10 dagen. Eerst had ik het niet zo door (dacht dat er 100 stond i.p.v 10), maar ik heb toch maar even gevraagd of ik met deze stempel 6 weken kon blijven... De mevrouw keek me aan alsof ze het in Keulen hoorde donderen... 6 weken? Oh nou dan moest er een heeeeel ander proces opgestart worden. Zij heeft in totaal 3 telefoontjes gepleegd en steeds opnieuw mijn paspoortgegevens weer doorgegeven en ik maar wachten.. maar.. met resultaat: na 3 kwartier had ik mijn 60 dagen visa! Heel apart, want wat ik van adere mensen hoor, waren ze er binnen 5 minuten door.. haha. Toen ben ik naar de kofferband gesneld voor mijn backpack... en die kofferband was leeg en er stond al beveiliging druk te doen bij mijn backpack. Ik was blijkbaar net op tijd en ik kon aantonen dat het mijn backpck was door de sticker die eropzat. Goede controle dus op het vliegveld van Lima voor ´verdachte pakketjes´! Ik werd daarna opgepikt door een chauffeur en naar een schattig hostal gebracht waar ik 5 uurtjes kon slapen voordat mijn volgende vlucht naar Cusco vertrok.Om 03:00 wilde ik me even snel douchen en net toen ik eronder wilde stappen vlogen alle lichten uit.. stond ik daar in het pikkedonker! Je kon echt geen hand voor ogen zien, maar gelukkig kwam er personeel naar boven met een zaklamp zodat ik in ´romantisch schemerlicht´me kon opfrissen. Half 4 werd ik opgepikt en naar het vliegveld gebracht, halverwege pikten we ook Frida op, een ander Nederlands meisje die ook dezelfde vlucht naar Cusco moest hebben. Dat was erg gezellig, we hebben ingecheckt en daarna 2,5 uur gewacht omdat de vlucht vertraging had vanwege slecht weer in Cusco. Schijnt erg vaak voor te komen hier. Na een uur vliegen kwamen we aan in Cusco,wat een wereld van verschil! Cusco is echt een schattig dorpje met smalle straatjes (waar de taxi´s keihard doorheen scheuren) met aan beide kanten winkeltjes, cafétjes, marktjes etc. Ik werd opgepikt doormijnguestfamilie (door Delia, mijn tijdelijke moeder

Wink
) en Frida door haar guestfamilie. Eenmaal aangekomen in het huis heb ik uitgepakt, ontbeten, cocathee gedronken want dat helpt tegen de hoogteziekte en tegen 3 uur ben ik met Neto (zoon van Delia) naar de Spaanse school hier gegaan want ik had een Cusco tour samen met Frida, Daniella (Duits meisje) een Nederlands stel en onze reisleidster was Bouke, een meisje dat hier al een tijdje woont en wertkt bij de Spaanse school. De tour was erg leuk, beetje het centrum verkent en daarna een sapje gedronken en met de taxi weer terug gegaan. In het huis waar ik nu woon (adres staan onder mijn profiel!) is het altijd druk. Er is bijna altijd wel familie, Sonya (schoonmaakster/oppas/kokkin/huishoudster), en er wonen nog andere vrijwilligers en studenten. Sandra (uit Nederland) woont er bijvoorbeeld en morgen komen er nog 2 of 3 nieuwe mensen, dus dat is wel gezellig. Thuis heb ik gegeten en tegen 20 uur ben ik met Sandra naar een fiesta gegaan bij het huis van Manfred (oprichter van de Spaanse school) en daar stonden nog 20 andere Nederlanders... Cusco zit vol met Nederlanders op dit moment, erg toeristisch dus! Op dat feest heb ik Nicole en Karin ook weer ontmoet (die ik in Quito heb leren kennen) en maandag wordt ik bij mijn vrijwilligersproject voorgesteld dus dan zie ik Nicole ook weer want ik werk 2 weken met haar samen op hetzelfde project.

Vandaag heb ik een peruaans nummer gekocht waar ik op te bereiken ben: 005184984452120 en nu ga ik lunchen met Sandra, Frida en 2 Duitse meisjes in de stad. Ik probeer later foto´s op de site te zetten!

Tot gauw!

Liefs Floor

Reacties

Reacties

Vinckie

HOOOOOIIIIJJJ!! dikke kus, je kwam net met je verhaal toen ik even mijn mail checkte op Amelandus. Denk aa nje. Kijk uit naar je foti. Goodluck daar lieve Floor. Tot gauw. MV

Kirsten

Yeahhhhh..wat fijn dat je veilig aangekomen bent!! Ondanks het een en ander wat even misliep natuurlijk. Maar goed, gelukkig is het allemaal 'snel' geregeld. Ben heel benieuwd naar de eerste foto''s!!

Fijn weekend en heel veel succes maandag!!

Dikkke tuut

marjolein

ha floor! Alweer een uitdaging verder! met een hoop wennen en indrukken. Ben echt op reis met je mooie verhalen. dinsdag ga ik zelf richting vliegveld en woensdag vliegen. ik probeer je verhalen te volgen in suriname, moet ik ook nog uitvinden hoe dat allemaal werkt, maar moet makkelijk zijn want ze spreken gewoon nederlands. iedergeval veel liefs en geniet ervan, want hier ga je het de komende 100 jaar over hebben. lfs mar

Cathelijne

Hey Floor,

Leuk om je verhalen te lezen.
Heel veel plezier in Peru.

x Cat

Sandy

Je verhalen blijven leuk! zo te lezen hoef je je daar niet te vervelen. is je gastgezin leuk?
blijf je nu ook nog spaans volgen in cusco?

ik kijk uit naar je volgende verhaal. en natuurlijk naar de foto's ben heel erg benieuwd doe het er in cusco uit ziet.

kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!