floorvuurboom.reismee.nl

Weekend Otovalo

Bienas Tardes!

Weer terug van een weekendtrip naar Otovalo! En mijn laatste week alweer, morgenavond is mijn laatste avond hier alweer en donderdag vlieg ik alweer door. Raar idee dat ik de mensen hier dan alweer gedag moet zeggen. Maar in Cusco is vast ook wel weer genoeg te beleven!

Het weekend in Otovalo was erg indrukwekkend, mooi en erg gezellig. We waren met 10 personen en we vertrokken vrijdagavond met de bus naar Otovalo. We zouden worden opgepikt door iemand met een busje die ons naar het busstation zou brengen, maar helaas kwam die niet opdagen, tranquilo tranquilo! ;-) Dus hebben we de bus genomen naar een andere plaats waar bussen naar Otovalo stoppen (ergens gewoon langs de kant van de snelweg). Daar aangekomen hebben we de bus genomen naar Otovalo, een reis van slechts 2 uur ongeveer. In Otovalo hebben we een pizza gegeten in een schattig klein café en daarna zijn we tegen 23 uur naar ons hostal gegaan en heerlijk geslapen.

De volgende ochtend 07 uur gingen we naar de animal market, een enigzins vreemde gewaarwording. Het was heel druk, vol met mensen en allerlei dieren. Sommige dieren werden wel goed behandeld en zagen er goed uit, andere zagen er minder goed uit en dat was minder leuk om te zien. Wel heel indrukwekkend om te zien allemaal. Daarna hebben we met elkaar ontbeten en zijn we de grote markt opgegaan waar mensen spullen van Otovalo verkochten. Een groot walhalla!! We hadden 3 uur om daar rond te lopen en ik heb een Ponchonita gekocht (soort open poncho/sjaal, handgemaakt), een mooie tas en een echte poncho. Erg leuk, en vergeleken met Nederland goedkoop!

Na de markt hebben we een bus genomen naar een groot meer dat voor de Vulkaan Cotocachi ligt. We zijn naar het meer gelopen en van het prachtige uitzicht genoten. Daarna zijn we met een boot naar de overkant gevaren en hebben we een wandeling gemaakt van 4 uur. Door het bos, langs rivieren, over super smalle paadjes waar je zo de afgrond in keek en langs een rivier die door een rots liep en overging in de waterval Peguche. Het was prachtig mooi weer, met veel zon dus de wandeling was extra genieten! De waterval Peguche is echt heel indrukwekkend om te zien, ik ben helemaal naar voren gelopen (werd dus zeiknat, maar de zon scheen toch vollop) en dan voel je pas wat voor kracht het water heeft! We zijn daarna een klein dorpje ingelopen, wat gegeten, wat gedronken, en genoten van de muziek van de Indigenas. Daarna teruggelopen naar Otovalo, onze tassen gepakt en met een truck naar de Indigenas gegaan.

Bij de Indigenas een heerlijke maaltijd gehad en ik heb Cui gegeten! Beetje vreemd idee, maar wel lekker en schijnbaar heel gezond. Cui is hier heilig en ze worden vaak ´gebruikt´ bij het helen van ziektes. De commune was zo ontzettend aardig, willen je alles geven terwijl ze zelf niet veel hebben en de man Alfonso kon prachtig vertellen over hun cultuur. Het gezin waar we sliepen had 5 kleine kinderen, zo schattig! Na het eten nog even gekletst en daarna hebben Ruth, Lara, Ross en ik nog even een wijntje gedronken in onze kamer. Daarna heerlijk geslapen op een bed van stro!

Zondagmorgen 08 uur ontbeten bij de Indigenas, met zelfgebakken verse broodjes, jam en fruit! Daarna nam Alfonso ons mee naar zijn broer die ons uitlegde wat de commune allemaal zelf verbouwen, dat ze leven van wat de natuur te bieden hebben en dat ze zelf hun schoenen en kleren maken. Ze zijn dus afhankelijk van de natuur en zijn best arm, maar zeer content en blij met alles wat hen toekomt. Ze ontvangen dus wat extra geld (van Yanapuma) voor de bezoekjes van studenten en dat vind ik een fijn idee, dat zij hun weg op die manier weten te vinden en geen honger hoeven te leiden.

Na de rondleiding zijn we met een truck naar een krater van een (actieve) vulkaan gereden. In die krater ligt een heilig meer met in het midden 2 eilandjes, die zijn daar ontstaan na een uitbarsting 80 jaar geleden, net als het meer zelf. We hebben daar rondgewandeld, prachtige uitzichten gezien en daarn met een boot naar de eilandjes gevaren. Bij de eilandjes kon je zien dat de vulkaan actief was vanwege (kleine en grotere) bubbels die omhoog stegen. Er is echter geen uitbarsting meer geweest na die van 80 jaar geleden. Erg indrukwekkend te zien allemaal! Daarna terug gevaren (een rondje om de eilandjes) en een typisch Ecuadoriaans drankje gedronken (Canalezo) dat met veel suiker wel te doen was... ;-)

Daarna zijn we terug gegaan naar Otovalo met de truck en hebben we in Otovalo de lunch gegeten. Daarna hebben we een bus gepakt naar Quito en een maal thuis heb ik een snelle ommelet gegeten en heerlijk geslapen. Moe van het lopen, van de reis en alle indrukken denk ik!

Maandag weer Spaanse les, ik heb nu 5 uur per dag deze laatste dagen omdat ik de lessen op vrijdag mis vanwege mijn vlucht a.s donderdagavond. Daarna met Ruth, Kim, Lara en Ross gelunched en daarna met Ruth gestudeerd in haar hostal. We hebben na het studeren een burrito opgehaald en die bij mijn appartement opgegeten en de nieuwste film van batman gezien. Erg mooie film! David is nogal een filmfanaat en heeft dus erg veel films.

Vandaag weer 5 uur Spaanse les (best vermoeiend, maar leerzaam) en daarna met Ross, Lara, Kim en Ruth Empanadas gegeten. Vanmiddag nog even gekletst met Alfonso want hij was hier voor een vergadering. Erg leuk was dat hem weer even te zien.

Ik ga nu opschieten, moet mijn spullen nog even thuis brengen en ga daarna weer naar salsales! Morgenavond ga ik met veel andere studenten uiteten en daarna ging Vinicio wat regelen om ergens even uit te gaan omdat het mijn laatste avond is, erg leuk!

Tot gauw!

Liefs Floor

p.s het zal waarschijnlijk even duren voordat ik weer schrijf, ik heb geen internet in Cusco (vanaf donderdag) en moet even uitzoeken waar ik het beste kan internetten! In ieder geval tot gauw!

Reacties

Reacties

Kirsten

Heeee pop!!

Zag in de mail weer een nieuw verhaal dus dacht gelijk weer even lezen. Wat klinkt het allemaal goed zeg, en sommige dingen ook erg indrukwekkend. Wat een andere wereld dan. Heb wel beetje in de gaten, dak een beetje met mn reacties in herhaling val, hahahaha, maar ieder verhaal is erg indrukwekkend en leuk om te lezen. Dus morgenavond alweer laatste avond. wat gaat dat ontzettend snel zeg. Maar goed, tis nog niet afgelopen nat.op naar het volgende avontuur. Spaanse lessen zullen wel pittig zijn ind.5 uren lang. Op de rug zaten we al te zeuren als ie de twee hele colleges volmaakte en niet eerder wou stoppen, hahahahah!! Maar tis voor een goed doel!!! Hou de site in de gaten, hele fijne avond morgen met iedereen, en hele goeie vlucht naar Cisco!!

Hele dikke tuut mij

Karin

Hi Floor!!
Dat klinkt allemaal weer super geweldig!!Spannend dat je straks naar Cusco gaat!! Zal daar ook wel super zijn, maar misschien wel wat confronterender?
Veel plezier in Cusco
Liefs KA

Rins

Heej meisje....
Leuk verhaal weer. Zo te lezen maak je ontzettend veel mee en is het een super ervaring. Ben wel een beetje jaloers op je.... Nu op naar het volgende avontuur, weer nieuwe mensen en indrukken....
Tot schrijfs..... Als ik even wat meer tijd heb, komt er ook weer een inforbericht van mijn kant... hihi!!!

Dikke kuzzz

Hola Chikaz

Ik ben te laat! (of te vroeg voor je eerste internetbezoek op je nieuwe plek... 't is maar hoe je het bekijkt). Hoi, ik hoop dat het goed met je gaat. Zal wel weer even wennen zijn. Maar denk dan maar aan hoe snel je vorige maand mooie en leuke contacten had met iedereen.
Ik ga vanavond (het is vrijdag 13) naar Ameland. Samen met Rixte (buuv Dokkum) >> heerrrlijk uitrusten. Ik heb drie weken continue werk achter de rug, incluis de zaterdagen. En dat is niet goed voor een mensch. (Tenzij hij baas is van de toko) Maandag maar vrijgenomen. Poppelepee. Even m'n hoofd leeg.
Verder alles okay! Stuur je het adres nog, waar je daar verblijft? Ben benieuwd. Dank voor al je berichten en TAKE CARE, liefs, Vinckie

Marlies

Hey Floor,

Zo te lezen vermaak jij je opperbest, leuk hoor! Ontmoeten, begroeten en weer afscheid nemen, het hoort er allemaal bij. Weer klaar voor een nieuw avontuur...andere plaats....andere mensen, erg boeiend. In ons kikkerland is het weer somber, koud en nat...dus een beetje jaloers zijn we wel...haha! We denken aan je....en volgen jou verhalen met veel plezier! Have FUN....dikke zoenen, Marlies en ook van Ton X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!