floorvuurboom.reismee.nl

Week 3 alweer

Bienas tardes!

Mijn derde week is alweer ten einde en ik zit nu op school te wachten tot we met een grote groep (veel nieuwe) studenten naar Otovalo gaan dit weekend. We vertrekken om 18:00 (00:00 in Nederland) met de trolley naar het busstation van Quito. Vanuit daar gaan we met de bus naar Otovalo, een dorpje ten noorden van Quito en ongeveer 1,5 uur rijden. Daar aangekomen gaan we avondeten (er schijnen daar geweldige pizza´s te zijn voor slechts 1,5 dollar, dat wordt mijn eerste in een lange tijd!) en daarna zoeken we een hostal en volgens Vinicio zijn er veel buitencafé´s waar het gezellig is. We gaat dit weekend naar een dierenmarkt, een Indianenmarkt, een vulkaan beklimmen (doe ik dat toch nog!), watervallen bekijken en we kunnen in dat meer zwemmen als het warm is en we gaan naar een Indiaanse commune die daar in bet woud leven. Lijkt me erg leuk en we komen zondag terug.

Afgelopen maandag wilden Ruth en Kim en ik empanada´s eten, maar het restaurant dat Ruth bedoelde was dicht. We zijn toen de wijk Mariscal ingelopen (waar ik woon) en daar heb ik mijn eerste empanada gehad. Erg lekker, maar niet echt bedoeld voor een avondmaal ;-)
We hebben Ruth thuisgebracht en daarna liep Kim met mij mee naar huis en hebben we een taxi aangehouden voor Kim aan het eind van mijn straat. Toen de taxi weg wilde rijden zag ik 2 ietwat duistere figuren in vuile kleren de hele tijd rond mijn poort scharrelen. Ze hielden constant mij en de poort in de gaten. Ik ben daarom maar bij Kim in de taxi gestapt en heb de chauffeur gevraagd me voor de deur af te zetten en even te wachten totdat ik depoort binnen was. Zo gezegd zo gedaan en zodra ik mijn poort binnen was liepen die figuren weg. Blij dat ik zo oplettend was!

Dinsdag hebben we met de nieuwe groep studenten gelunched in het sandwichcafé onder de school, erg gezellig en leuk weer nieuwe mensen te leren kennen. Zij gaan ook allemaal mee naar Otovalo. In de middag ben ik naar de apotheek gegaan voor medicijnnen omdat ik waarchijnlijk een parasiet had opgelopen in Bua... Iedereen doet er hier erg luchtig over, het schijnt hier erg vaak voor te komen (Ecuadorianen nemen de medicijnen 2 keer per jaar uit voorzorg) en omdat wij Hollanders toch vaak een lagere weerstand hebben (in Nederland is alles immers erg ´clean´) zijn we er minder goed tegen bestand. Het waren medicijnen voor maar 2 dagen en nu voel ik me weer helemaal goed. Blij dat ik de stap heb genomen! Om 18:00 ben ik weer naar Salsales gegaan voor een uur, erg leuk omdat er nu ook andere mensen waren (niet van de school) die goed salsa konden dansen. Daarna kwam Vinicio ons ophalen omdat het de laatste avond was van Travis. We zijn ergens wezen eten en daarna ben ik naar huis gegaan omdat ik erg moe was.

Woensdag heb ik na de Spaanse les en lunch mijn was opgehaal en voor het eerst hard gestudeerd! Volgens ´mi profesora´ gaat het goed met mijn Spaans, maar het praten is lastig omdat ik nog niet alle werkwoorden heb gehad. Om 18:00 kwamen Ruth en Kim naar mijn appartement en hebben we gekookt en samen gegeten. Daarna zijn we weer naar ladiesnight gegaan, erg gezellig met de andere meiden ook! Ruth, Kim en ik hebben een taxi gedeeld zodat iedereen veilig thuiskwam.

Donderdag was ik toch ietwat moe van de stapavond ervoor en heb het rustig aan gedaan. Gestudeerd en ´s avonds burrito gegeten met Kim en Ruth. Daarna vroeg het bed in en voor het eerst weer 9 uur geslapen, heerlijk! Vandaag weer Spaanse les, ik ga mijn profisora ook missen! En daarna gelunched met de nieuwe groep (heb het gevoel dat ik bijna niets anders doe als ik mijn verhalen terug lees, haha)en nu vertrekken we bijna!

Dikke zoen en tot na het weekend, mijn laatste week!

Liefs

Reacties

Reacties

Jorinde

Ha lieverd!!
Heerlijk weer :-) En de Machu Pichu... ik ben jaloers!!! Dat lijkt me zo waanzinnig bijzonder...!!! Heb er al veel fotos van gezien en verhalen gehoord maar het er zijn.. wauw!!!
Ik vind jou maar een stoertje met al je mooie verhalen en avonturen!
Geniet nog ffies, lastig om alles weer los te laten als je je net een beetje thuis en vertrouwd voelt :-s Aan de andere kant, nu weet je ook hoe snel je je thuis kunt en zult voelen!! :-)

Dikke kus

Willy

Goed oppassen hoor met die ongure types. Neem maar een lege wijnfles mee en mep er maar op. haha.
Veel liefs, moeke Willy

Caro

Floor, ik hou van je!!! En smul mee van alle schattig,gezellige eetmomenten.(hihi) Geniet van je zoals je daar bent zoals je bent. Ze hebben mazzel met jou erbij!
kus&knufxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
caro

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!