floorvuurboom.reismee.nl

Weekend Baños

Hola!

Het is vandaag alweer maandag van mijn derde week hier in Quito! De tijd gaat zo ontzettend snel en ik kan haast niet geloven dat ik 12 februari (over 10 dagen alweer) verder ga naar Peru! Ik zat me vandaag te bedenken: ik had hier nog veel langer willen blijven, achteraf gezien had ik misschien beter een 12 weken programma kunnen doen, 6 weken Spaans in Quito en 6 weken vrijwilligerswerk in Peru. Wil nog zoveel van het land zien en ben wel een beetje verliefd geworden op Ecuador, hoop dan ook dat ik hier weer een keer terug kan komen!

Afgelopen vrijdag heb ik eerst afscheid genomen van Karin en Nicole, zij vertrokken al naar Peru. En het leuke is dat zij er ook nog zijn als ik er ben, twee weken (in Cusco). En Nicole werkt mijn eerste twee weken in Cusco in hetzelfde kindertehuis dus dat is helemaal leuk! We hebben afgesproken om in haar laatste weekend in Cusco (mijn derde) samen met de trein naar Machu Pichu te gaan. Super deal dus! Vrijdagavond met met Jamie en Sandra gegeten in een Hindoe restaurant, erg lekker en erg gezellig. Om 20:45 zijn we naar Papayanet gelopen (een internetcafé waar we met andere studenten en leraren en coördinatoren altijd afspreken voordat we naar een club gaan) en daar stonden al meer mensen. We zijn met z´n allen naar Weina gegaan (een salsaclub waar we die week ervoor ook heen zijn gegaan) en dat was erg gezellig. Het was Jamie haar laatste avond dus dat moest gevierd worden! Erg veel salsa gedanst, erg leuk want zo leer ik het nog eens goed misschien! Om 00:00 was Laura jarig en tegen 01:00 ben ik (na afscheid te hebben genomen van Jamie) met Andy, Ruth, Anne, Linda en Cinthya naar huis gelopen want de volgende ochtend vertrokken Ruth, Kim en ik om 07:00 naar Baños!

Zaterdagochtend met Ruth en Kim om 07:00 afgesproken bij Yanapuma. Vanuit daar een taxi gepakt naar het busstation en om 08:00 vertrokken we vanuit daar met de bus naar Baños. Na 3,5 uur rijden kwamen we aan in Baños, een schattig, kleurrijk dorpje met een hele fijne, rustige sfeer. Dat was heel opvallend merkbaar als je van Quito komt. Je kunt het een beetje vergelijken met de sfeer die er hangt op Terschelling met Oerol, erg ongedwongen en een stuk veiliger dan in Quito. We zijn naar ons hostal gelopen, spullen gedropt en daarna zijn we het dorpje ingelopen. Alles een beetje bekeken, een kerk bezocht en gelunched in een zeer schilderachtig café. Tegen 4 uur liepen we langs een travelagency en zagen we dat we met de chiva (soort open bus, waar je ook op het dak kan zitten) langs alle watervallen konden rijden. We waren eigenlijk net te laat want de cjiva was al weg, maar de vrouw van de travelagency regelde een taxi voor ons zodat we de chiva nog konden halen. Dat was een rit van 3 uur en het was geweldig! Echt fantastische watervallen gezien, eerst kleintjes en later een grotere. De grotere kon je ook zien, maar dan moest je een half uur door het bos lopen, prachtig die natuur! Halverwege stopte de chiva bij een brug die over een rivier liep. Wat bleek: je kon in een tuigje van die brug afspringen en zo boven de rivier zweven aan een elastiek....! na veel wikken en wegen besloten Kim, Ruth en ik het erop te wagen. Kim en ik gingen tegelijk en daarna ging Ruth. Het was echt super! Eerst even eng omdat je met z´n tweeën aan elkaar vast over de brughelling moet stappen. Daarna riep een man: un, dos, tres... en daar gingen we! Geweldig was het, eerst zo´n onderbuikgevoel van de sprong en daarna schommel je als het ware over de rivier. Beneden stond een jongetje en die gooide een touw naar ons die we binnen moesten halen, zodat we weer veilig langs de kant van de rivier kwamen te staan. Wat een adrenaline voel je dan als je weer met beide benen op de grond staat!

Tegen half 8 waren we weer terug in ons hostal, helemaal doodmoe van de rit en waarschijnlijk ook van de sprong. Helaas was Kim een beetje ziek dus zijn Ruth en ik ergens wezen eten. We zouden niet zo lang weg blijvan, maar we hebben zo zitten kletsen, voor we het wisten was het alweer 23 uur. We zijn daarna niet uit geweest, we zijn heerlijk doodmoe van alle indrukken op bed gegaan.

Zondagochtend was het de bedoeling om 08:00 de vulkaan te beklimmen. Helaas voelde Kim zich nog steeds niet goed (en dan is het niet verstandig te gaan klimmen omdat het boven erg koud is en je last kan hebben van de hoogte) dus zijn Ruth en ik samen naar de agency gegaan. Helaas bleek dat de prijs hoger werd omdat er een persoon miste, ipv 45 dollar moesten we nu 70 dollar pp betalen, dat vonden we iets te gek en daar kwam nog bij dat we pas tegen 7 uur terug zouden zijn in Baños (ipv 3 uur wat Vinicio vertelde) waardoor het kielekiele werd om een bus terug te pakken naar Quito. We besloten het niet te doen en in plaats daarvan zijn we naar een Spa gegaan voor een modderbad, sauna en een massage van een uur, heerlijk! Geheel uitgerust en ´uitgeknepen´ kwamen we weer bij het hostal en gelukkig voelde Kim zich al weer wat beter zodat we in het dorp hebben gelunched en typische Ecuadorioaanse toffee hebben gekocht, mierzoet, maar soms is een stukje wel lekker. Om 3 uur hebben we een bus terug gepakt en tegen 7 uur pikte Vinicio osn weer op in Quito en heeft iedereen thuis gebracht. Eenmaal thuis heb ik bijgekletst met Andy en David, een tonijnsalade voor mezelf gemaakt en gegeten en daarna lekker op de bank filmpje gekeken. Een fijne afsluiter van een leuk weekend vol nieuwe indrukken.

Vandaag weer Spaanse les gehad en daarna gelunched bij onze favoriet: het Libanese restaurant samen met Ruth, Laura, Kim en Debbie. Wederom: gezellig! Verder mijn verhaal getypt en vananavond gaan Ruth en ik Empanada´s eten ergens in de stad. Dat zijn typisch Ecuadoriaanse (soort) burrito´s die ik nog niet heb gehad en die worden aangeraden!

Ga nu proberen wat foto´s te uploaden!

Tot gauw!!

Dikke zoen, XXX

p.s heb geen foto´s van de sprong, wel een filmpje. Probeer die deze week via youtube te uploaden!

Reacties

Reacties

Karin

Hi Floooor,

Verliefd op Ecuador dus, wil best keertje mee hoor..haha..Echt super dat je daar zo veel leuke dingen doet. De natuur ziet er ook echt prachtig uit!!
Zelfs heerlijk naar een spa geweest..wat een luxe..
Heeel veel plezier nog!!

Liefs Ka

Hester de Breed

Hoi Floor,
Wat kun jij prachtig schrijven over je belevenissen en wat heb je al veel gedaan en gezien. Is het een beetje te doen om zo Spaans te leren?. Margreet en ik zijn al jaren met onze Spaanse cursus bezig. Misschien kunnen we een keer op Terschelling een spaanse conversatieavond houden. Ben ook heel benieuwd hoe het straks in Peru is want dat staat ook nog op ons verlanglijstje. Ik wens je nog een heel fijne tijd en lekker genieten.

groetjes, Hester

Kirsten

Hola

Heb net weer even je verhaal gelezen. En ind.wat gaat het snel zag, week drie alweer! En wat klinkt het weekendje leuk zeg!! Wat ben jij een ervaringen rijker na deze reis, phoe!!! Wel jammer dat de zondag niet meer door kon gaan nat., maar lekker naar een spa gaan is ook niet verkeerd!! Had je mailtje ook gelezen, was dus niet dezelfde kroeg, maar dus wel ff geweest. Wat leuk zeg!! Zal het ff zeggen want zie dr vant weekend en die is ook helemaal verliefd op e. net als jij!!

Nou geniet ervan, succes met de spaanse lessen van de week en blijf je volgen natuurlijk.

Hele dikke tuut mij

Kirsten

Och dat schiet me nog ff te binnen, zag gister gemiste oproep op skype van je. Was ff peukje doen dus had nooit iets gehoord want heb altijd volume heel hard aan staan, maar gemist dus. Keek gelijk of je nog online was maar je was al weg! Heel erg jammer!! Hoop je snel weer even te spreken via skype!!

Liefs

Frank

Zoals je al zei ging je nog mooie dingen doen. Heel mooi geschreven. Het leest weer iedere keer makkelijk weg.
Volgens mij voel je je al beter op je plek nu. Lekker even nog genieten in Ecuador en op naar Peru.

Geniet er nog lekker van.

Liefs frank

Khalid

Pfoe, hee! De derde week al. Dat gaat inderdaad snel. Ik kan me zeer goed voorstellen dat de tijd vliegt. Maar je weet wat men zegt: ,,Time flies when you're having fun." Ik mag dus aannemen dat je het er zeer naar je zin hebt.

Joh, geniet nog van de resterende tijd in Ecuador en veel, heel veel spaß nog in Peru.

Grtz, Khalid

Del Vinckos

Hola Chickaz, muchos pleziroz inios duez letstos wiekos!! Ik heb vandaag (zaterdag) ganse dag gewerkt, maarrr, daardoor rust in 't hoofd gecreeerd (met puntjes op de tweede e) en geniet nu met BB King op de achtergrond van een heerlijk biertje en opgerolde chipies met kaas (deed mij denken aan onze Britstown-date). Heb net een uur bij de Friese Buurvrouw van 180 op de koffie gezeten. Ik had al vanaf mei gezegd: "Jawis, ik kom krekt yn keer langs, mar ik hawwe no eins gjin tiid hjer!" Dat kon ik vanmiddag niet zeggen toen ik in alle rust naar de zonsondergang stond te kijken toen ik thuiskwam. Enfin. Dat ook weer gehad. Ik neem nog een biertje op jou, met je lekkere empanadasverhalen en salsa. TAKE CARE! Liefs en knuffelinios, MV.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!