floorvuurboom.reismee.nl

El Mitad Del Mundo

Bienos tardes!

Echt handig dat ik hier elke dag toegang tot Internet heb, dat zal in Cusco wel anders zijn dus geniet ik er maar even van en kan ik iedereen goed op de hoogte houden!

Gisteren, donderdag, heb ik de Spaanse lessen goed doorstaan, volgens ‘ mi profesora’ ben ik een goede leerling! Normaal gesproken switch je van lerares na 2 weken, maar zij stelde voor om te vragen dat ik bij haar kan blijven, dat lijkt me ook heel leuk. Na de Spaanse les ben ik met Ruth en Jamie ergens wezen lunchen (mijn allereerste fish & chips, hoe Ecuadoriaans is dat, haha) en daarna zijn Jamie Jim, Venicio en ik naar Mitad del mundo geweest. Dat is het centrum van de wereld. Eerst zijn we naar de vulkaan geweest, maar dat konden we niet zo goed zien vanwege de mist. Ik heb kaarten gekocht zodat ik in ieder geval weet hoe het eruit zien, haha.

In het museum kregen we een tour en liet onze tourguide zien hoe de mensen vroeger leefden in Ecuador. Ook mocht je voor even een indiaan zijn en kreeg je een hoofdtooi op (heel charmant). Je moest een pijl blazen door een lange holle stok in een cactus. erg grappig en ik blies raak! ;-) Door het museum loopt precies de evenaar (midden van de wereld, er was een rode streep getekend op de grond) en op de evenaar lopen de krachten anders. Ik dacht eerst; ja hoor tuurlijk, dat geloof ik niet. Maar ze demonstreerde het met water dat door de gootsteen loopt… op de evenaar loopt het recht naar beneden, zonder kolk. Rechts van de evenaar loopt het water in een kolk met de klok mee en links van de evenaar loopt het water in een kolk tegen de klok in.. hoe vreemd is dat! Een ander experiment was dat en ei op de evenaar op een spijker kan balanceren… heel grappig. En wat ook heel grappig was dat, op de evenaar je geen kracht meer hebt. We moesten onze duim en wijsvinger dicht tegen elkaar aandrukken. Naast de evenaar kreeg de tourguide onze vingers niet uit elkaar, maar op de evenaar wel! Heel raar was dat, je geeft tegendruk, maar je vingers gaan gewoon uit elkaar! Na dit alles hebben we de bus terug genomen. Ik zou nog een kookcursus doen in de school maar ik was te laat dus dat doe ik volgende week. Ik was net thuis (half 8 in de avond) en toen kwam David thuis. Hij had ook nog niet gegeten dus we hebben een burrito gegeten in een restaurant vlakbij het appartement.

Vanmorgen weer Spaase les en daarna typisch Ecuadoriaanse spelletjes gedaan in het park met de studenten. Dat was erg leuk, en erg warm! De zon kwam door dus binnen no time was het bloedheet. Daarna met andere meiden een typisch Ecuadoriaanse lunch gehad. Ik ga me nu even opfrissen thuis en daarna ga ik met met en paar meiden eten bij een Thais restaurant en daarna dansen in een salsaclub. Maar ik maak het niet te laat omdat ik zaterdagochtend vroeg (7 uur) op weekendexcusie ga naar de jungle! Dat verhaal typ ik maandag denk ik!

Tot na het weekend! En er zijn weer nieuwe foto’s!

Liefs!!!

Reacties

Reacties

lila

Dag stoere meid waar wij allemaal jaloers op zijn omdat jij durft waar wij poepiebroeken van dromen ( en niet durven)! Als rechtgeaarde Surinamer wil ik wel weten wat een typische ecuardoriaanse lunch is!!! Hoeveel, wat, waarom en hoe lekker. En ga onmiddellijk naar die kookcursus. Richtings gevoel.... van wie zou je dat nou (niet) hebben.... had nou maar de Tom-tom van je moeder mee genomen. You go girl!X

Khalid

Buenos dias senorita Floor,

Een reactie van mij heeft wat lang op zich laten wachten, maar hier is 'ie dan eindelijk. Uitermate interessant, dat "Mitad del mundo". Wellicht wist al je waarom Ecuador Ecuador genoemd wordt. Het land ligt dus pal onder de evenaar. Het is inderdaad grappig hoe bijvoorbeeld draaikolkjes in een wastafel andersom lopen wanneer je je aan de zuidkant de evenaar bevindt (geen paniek hoor, ik ga niet in op de technische details, hihi :P ) Al met al zeer leuk en leerzaam.

Ook de foto's zijn erg leuk. Het was enigszins heiig op de eerste foto, zo te zien, Charmante hoofdtooi overigens, Indiana Floor :) ...

Ik heb ook even de anddere stukjes gelezen. Ik vind het erg leuk en dankbaar werk dat jij met de anderen daar doet. Geeft ook een stukje zelfvoldoening. Ik zou zeggen "kiep up de goed wurk", meid en ik hoor (en zie) nog van je.

Greetz, Khalid

Kirsten

Heeee pop,

Wat een verhaal weer, wat klinkt het allemaal mooi zeg. Blij dat de spaanse lessen zo goed gaan. En wat een interessant verhaal over de evenaar. Heel apart dat dat zo kan. Zal wel ff heel bijzonder geweest zijn. En al dat lekkere eten en iedere lunch klinkt ook erg goed, ff wat anders dan een broodje in grun ;-)!! Heel veel plezier met je weekend excursie en ben benieuwd naar het volgende verhaal!!

Liefs kirsten

Kirsten

Ohh zie nu de foto's pas, wat mooi!! En ook van het ei, wat grappig!!

Liefs

Ine

He lieverd,

Wat leuk dat we zo kunnen volgen wat je allemaal doet daar in dat verre land, ik ga je volgen hoor!

x Ine

Heel veel plezier

Ineke Hoekstra

He Floor!

Via Hyves kwam ik er achter dat je op reis bent! Wat stoer zeg! Nieuwsgierig als ik ben, heb ik je reisverhalen op dit blog natuurlijk gelezen. En wauw...wat klinkt dat mooi allemaal! Ik wens je een hele fijne tijd daar! Geniet ervan!

Liefs, Ineke

Jorinde

Heeeerlijk lieverd!!!
Owww ik kan me nu ook helemaal indenken hoe mensen met mij meereisden... tis echt heel leuk om zo de verhalen over de omgeving, je ontdekkingen en de mensen te lezen.. top!!! Echt alsof je een blikje gegund wordt in een andere werkelijkheid. Ik geniet er van!!

Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!