floorvuurboom.reismee.nl

Estudiar & expeditions

Hallo lieve iedereen!

Tijd om weer bij te kletsen! Maandag na de Spaanse les ben ik met Sandra (uit Duitsland) en Karin (van de US) naar een museum over ´el indigena´ (de indianen, van oudsher bewoners van Ecuador) geweest. Dit museum laat zien hoe deze mensen toen leefden en de kunst die ze toen maakten (o.a muziek). Het was erg mooi om te zien. Daarna heb ik boodschappen gedaan en thuis gestudeerd (ja ik wil graag vloeiend Spaans spreken!). Ik heb samen met David, roomate en eigenaar van appartement, gegeten. Ook wel weer eens gezellig ipv alleen!

Dinsdagmorgen weer eerst 4 uren Spaanse les. Daarna een proeverij van verschillende soorten fruit van Ecuador, errrrg lekker! Fruit is hier in overvloed, goedkoop en heerlijk! De Spaanse lessen zijn erg leuk, heeeeeeel veel informatie dus ik ben best moe aan het einde van de dag. Maar het is het waard. Ik hoor alleen maar Spaans om me heen en andere meiden die hier langer zijn spreken het al veel beter dan dat ik dat doe. Ik kan nog niet echt een gesprek aanknopen, begrijp en versta al wel veel meer. Gisteren kon ik daar een beetje moedeloos van worden (zoals gewoonlijk wil ik te snel), maar vandaag (woensdag) merkte ik dat het langzaam wel beter gaat. Een meisje uit de US, Jamie, kan goed Spaans en van haar leer ik ook veel. Maar goed; dinsdag na de les met andere meiden een echt Ecuadoriaanse lunch gehad (soep, rijst met bonen, kip en gekookte banaan met meloen toe). Het was eigenlijk best lekker, en ik zat propvol daarna. Na de lunch ben ik met Jamie en Vinicio (coördinator en expeditieleider van Yanapuma) naar ´Central Bank Museo´ geweest waar de geschiedenis van Ecuador en Quito was te zien. Alles was in het Spaans (inclusief de uitleg van Vinicio) en als ik iets niet begreep vertaalde Jamie het voor me. Erg leerzaam, niet alleen voor mijn Spaans, maar ook voor mijn Engels. Na de excursie heb ik weer wat boodschapjes gedaan, die thuisgebracht en daarna met andere studenten naar Salsa-les geweest!! Dat was errrug leuk. Ik was zeiknat van het zweet na een uurtje dansen. Alle stappen gingen zo snel, maar volgens de instructeur had ik talent, haha ;-). Eerst deden we de stappen solo en daarna in paren. Erg veel geleerd in zo´n klein uurtje! Daarna heb ik een taxi naar huis genomen (ook weer een verhaal apart) omdat het al donker was en ik nog niet had gegeten, ik had dus wel trek. Het is hier normaal eerst een prijs af te spreken met de chauffeur en daarna pas te gaan zitten. Piece of cake zou je denken... Ik kon voor 1 dollar mee omdat mijn adres dichtbij was. Maar tijdens de rit bleek dat de chauffeur niet helemaal begreep waar ik woonde. Probeer dat maar eens uit te leggen in gebrekkig Spaans... Na 15 minuten rondgereden te hebben en ik me begon af te vragen of het adres wel klopte, zag ik ineens iets bekends en stopten we voor mijn appartement. De chaffeur zei dat het 4 dollar (????) was omdat hij vele rondjes had gereden en ik begon af te dingen, maar hij werd een beetje pissed of dus ik had zoiets van; laat maar, ik betaal wel, ik ben tenminste veilig thuis! Conclusie; als ik zelf al niet verdwaal, verdwaald de taxi wel waar ik in zit, haha. Ik was zo moe dat ik na een heerlijke vissalade (al zeg ik het zelf) heerlijk vroeg ben gaan slapen.

Woensdag (vandaag voor mij) eerst weer Spaanse les, weer veel nieuwe dingen geleerd. Kan nu soms al kleine zinnen maken en vragen stellen (beetje gebrekkig, maar ik doe mijn best). Donderdag en vrijdag beginnen we met de werkwoorden. Na de Spaanse les zijn Ruth, Jamie en ik naar een Libanees restaurant gegaan voor de lunch. Ik heb nog nooit zulk heerlijke falafel en humus gehad! En de eigenaar was erg grappig, een oude Libanese man met hard voor de zaak. En een erg goede salesman, hij wilde ons alles wel ´laten proberen´ (en dat dan ook op de rekening zetten, haha). Het was erg gezellig, zo gezellig dat we bijna te laat kwamen voor de excursie van vandaag met Venicio. We (Jamie en ik) gingen met Venicio en een oudere man ´Jim´ die ook Spaans gaat leren, met de taxi naar het hoogste punt van Quito, waar een heilig Mariabeeld staat en waar je over heel Quito kan kijken. Venicio verelde dat Quito zo groot en lang is, dat je 2 uur bezig bent (met taxi of bus) om van het zuiden van Quito naar het noorden te komen! Daarna zijn we ´the old city´ in gelopen en hebben we de ´rijkste kerk van Quito´ bezocht dat van binnen geheel is ingelegd met goud. Daarna zijn we naar het vrijheidsbeeld van Ecuador gelopen, ik mocht hier alleen geen foto´s van maken omdat overal politie aanwezig was ivm een protest dat aan de gang was. Alles was daarom afgezet. Op de terugweg is (met de bus, ook al een hele belevenis, dat verkeer hier is echt ongelooflijk) Venicio met me mee gegaan om te pinnen, dat is als toerist niet echt veilig als je het alleen doet.

Het is nu bijna 7 uur en al schemerig dus ik ga nu naar huis lopen voordat het echt donker wordt. Andy loopt met me mee, omdat dat veiliger is. Ik ga heerlijk wat eten (heb nog vissalade, jum) en dan studeren en slapen! Morgen weer een dag met nieuwe indrukken, nieuwe informatie en nieuwe excursies!

Tot gauw en ik heb weer nieuwe foto´s gepost!

Liefs!

Reacties

Reacties

Karin

Hi Lieve Floor!
Wat een leuk verhalen allemaal! Klinkt echt geweldig! Ben ik toch nog een beetje bij je( ik las dat er daar ook een Karin was) hi.
Wat heb je ook al veel gedaan, ik ben jaloers...Leuk dat je naast alleen Spaans leren ook allerlei andere dingen kan ondernemen.
Heel veel plezier nog en we moeten snel keertje skypen! Maak via mail wel even afspraak!
Hier gaat alles goed alleen mis ik je wel !!

Succes met Spaans en veel plezier !!!!!!!!!

Liefs Ka

Gea/Rieks

Hoi Floor,

Zoals op de fotos is te zien heeft de salsa leraar gelijk:Je hebt talent.Geniet van alles wat je mee maakt.

Hou ons op de hoogte.


XXXXXGea/Rieks

Kirsten

Heeey lieve pop!

Wat klinkt het allemaal gaaf zeg!! En zo te lezen weet je je draai ook al aardig te vinden. En wat fijn dat het spaans ook zo goed gaat. Je bent nog maar net begonnen maar pakt het dus al heel snel op. Fijn dat je ook al zulke leuke mensen ontmoet hebt. WEl zo gezellig natuurlijk. Heb de foto's ook even bekeken, prachtig hoor!! Ontzettend leuk om je verhalen te lezen en blijf je volgen natuurlijk!!

Heel veel succes met de spaanse lessen en alle excursies en geniet ervan!!

Liefs kirsten

Gerben en Renate

Lieve Floor,
Wat belevenissen alweer in een paar dagen tijd eigenlijk he, leuk om te volgen! Hier alles goed. Veel succes met het Spaans!
Liefs Gerben en Renate

Sandy

waaaahhh ik krijg kriebels van je verhalen, echt onwijs leuk om te lezen allemaal. en de foto´s zijn natuurlijk heel leuk om naar te kijken.

Blij te horen dat je mensen om je heen hebt die je helpen als dat nodig is.

Salsa ziet er ook al zo gezellif uit!! :D

kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!