floorvuurboom.reismee.nl

Veilig aangekomen!

Hallo!

Nou, na een 15 uur durende vlucht ben ik vanochtend 9 uur lokale tijd(3 uur in de middag in Nederland) eindelijk aangekomen. Het vliegtuig had een tussenstop op Bonaire en later nog één op Guayaquill. Toen ik aankwam stond er een man met mijn naam op een bordje op me te wachten. Hij kon geen engels dus dat werd een gesprek met gebrekkig Spaansen handen- en voetenwerk. Maar goed dat ik Spaans ga leren dan!

We moesten een eindje lopen voordat we bij de auto waren en ik keek ondertussen mijn ogen uit. Er rijden hier auto´s op de weg waarvan je soms niet eens meer kan zien dat het een auto is... Het is een erg grote stad, arm en heel veel stof. Er is enorm veel bedrijvigheid en alle straten lijken op elkaar. En het weer is prachtig vandaag, ze hebben net hiervoor een week behoorlijke regen gehad.

De taxichauffeur bleek net zo´n oude auto te hebben waarbij de gordelriemen dienen als versiering. Tijdens de rit had ik mooi zicht op de prachtige bergen om Quito heen en ik had de tijd om me heen te kijken omdat de chaffeur twee keer verkeerd reed.. Daar voelde ik me natuurlijk wel bij thuis gezien mijn eigen richtingsgevoel

Wink
. Toch was ik blij dat ik er was, het rijd niet zo prettig in een auto waarbij je door de bodem de weg onder je ziet en waarvan de linkerdeur in de bochten altijd een stukje openvliegt.

We hebben eerst Andy opgehaald bij Yanapuma (de Spaanse school) en daarna naar hetappartement gegaan. Het appartement is goed voor elkaar, een eigen slaapkamer met gedeelde keuken, huiskamer en fijne douche (zie foto´s). Ik woon samen met Andy en David, de twee coördinatoren van Yanapuma. Morgen beginnen de Spaanse lessen en dan hoop ik meer andere studenten te ontmoeten.

Na kort even te hebben opgefrist heeft Andy me de school laten zien (en hoe ik er naartoe moet lopen...) en hebben we even wat boodschappen gedaan. Die hebben we thuisgebracht en toen is Andy weer naar Yanapuma gegaan en heb ik alles uitgepakt, gedouched en even gerelaxed. Daarna dacht ik wel weer even naar Yanapuma te lopen, maar dat hield mijn richtingsgevoel natuurlijk even tegen. Ook niet zo slim in mn eentje op pad te gaan, ik ben namelijk best kapot van de reis en van 6 uur tijdsverschil. Moet ook erg wennen aan de hoogte en de lucht hier. Gelukkig was er een erg aardig jongentje op zo´n crosfiets die me op weg hielp, dat scheelde weer en nu zit ik hier mijn verhaal te tikken.

Ik ga nu wat foto´s toegevoegen voor een eerste indruk en dan duik ik het bed zo maar eens in.

Tot gauw!

Liefs Floor

Reacties

Reacties

Eline

Hey Floor!
Voor dat ik het wist was je al weg..
Heel veel succes daar! En vooral, geniet er van!

Liefs Eline

Rinske van R

Hey lief vriendinnetje!!

Helemaal aan de andere kant van de wereld, lekker en spannend hoor. Gelukkig heb je zo'n fijn verblijf. Heel veel succes op je eerst dag spaans. Ik ga ook maar eens wat doen hier op het werk.
dikke kus

imre

Hey Meissie,

Spannend allemaal. leuk dat je ons meeneemt op je reis! Je zult wel vroeg wakker worden elke ochtend met het tijdsverschil!

Heel veel plezier en pas op met verdwalen :-p

Lian

Heee meid!
wat leuk dat je direct al een verhaal hebt gepost!!! Echt jammer dat ik je niet meer gesproken hebt, maar ben erg blij dat we zo op deze manier goed op de hoogte blijven van alles wat je meemaakt!
Veel plezier en succes met alles!!!
liefs

Agneet

Zolang ze daar veel tijd doorbrengen op de crossssfiets komt het helemaal goed;). Ik verheug me alweer op het volgende verhaal! X agneet

Marlies

Hey lieve Floor,

Zo te lezen is jouw grote avontuur al echt begonnen....

Veel SUCCES and a lot of FUN...

Liefs,

Marlies X

Gea en Rieks

Hoi Floor

Fijn dat alles goed is verlopen.

Succes met je spaans

tot gauw

lila

Dag lieverdje, ik vind je geweldig stoer.

Kus

Ada

Hey Fleurig,

Heb net Opa gebeld, de groeten, en een dikke zoen.
Kan hij vanacht weer rustig slapen.

Cathelijne

Hey Floor,

Klinkt nu al super, heel veel plezier daar en geniet ervan.
Succes met spaans!

Hasta Luego

x Cat

Mark L

Je hebt je aan je woord gehouden..de stap genomen!! Echt super dat je daar zit en dat het goed bevalt...ik blijf je leuke verhalen (volgens mij heb jij les gehad van ene mevrouw Tanja?!) lezen...
Heel veel plezier en succes!!
liefs Mark

Mariek

Hey Florissima! Que tal? Hierros Muy Bien, hopelios tue elsprachos better Espanolos, GOODLUCK meis! Dankje voor je berichten. Hier is het koud (lekker cliché Holland-bericht). Ik heb vrijdag een date waarover ik je zaterdag ga schrijven. Heheh. Moet het natuurlijk ook een beetje spannend houden - Take care! Liefs, M.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!