floorvuurboom.reismee.nl

South Africa this time...

Hallo allemaal!

Toch weer een berichtje van mijn reissite.... : ik vertrek morgen namelijk voor een maand naar Zuid-Afrika om vrijwilligerswerk te doen! Ik verblijf in de provincie Limpopo op een boerderij (van de directrice van het project Tshega waar ik ga werken) in het plaatsje Letsitele (vlakbij Tzaneen en het Kruger National Park).

Het project Tshega bestaat uit een crèche en verschillende lagere scholen waar de kinderen (1 - 12 jaar), afkomstig uit zeer armoedige situaties en die in de gemeenschappen er omheen wonen, opgevangen worden en gratis les krijgen. Daarnaast is er het outreachprogram dat bijv. onderzoek doet naar de bevolkingssamenstelling (van de kleine gemeenschappen). Een voorbeeld is het in kaart brengen van het aantal mensen/kinderen met HIV. Bij beide delen kan ik aan de slag en ik heb er erg zin in! Als je het leuk vindt de beschrijving van het hele project te lezen:

http://www.hetanderereizen.nl/afrika/zuid-afrika/gemeenschapswerk-lagere-school

Het internet is zeer sporadisch aanwezig op de plek waar ik zit dus ik weet niet of ik veel mogelijkheden heb een verhaaltje achter te laten. Ik neem mn laptop mee zodat ik digitaal een dagboek bij kan houden, mocht internet werken zal ik zo af en toe een berichtje posten!

Lieve groetjes Floor

Reacties

Reacties

De Bleekertjes

Veel plezier in dat verre zuid afrika en we zullen je ook informeren over de ontwikkelingen bij je zwager, schoonzus en kids.

groetjes,
GJ, A, Joey, Wobbe & Frederique

Marlies

Hey lieverd! Heel veel plezier en succes! Wij gaan nu terug rijden...met blauwe billen;) Liefs

Marjanne

Hey Schat!

Heel veel plezier in het mooie ZA!

Ben nu al benieuwd naar je blogs.

Enne voorzichtig zijn he!

Liefs

joop mulder

goede reis en vooral veel plezier,
ben een beetje jaloers maar zal je verhalen volgen,

liefs Joop

Bleeker

Lang genoeg.... terugkomen

Nienke Bleeker

Heel veel plezier, heb je in ieder geval al veilig naar Schiphol gebracht, de rest moet je zelf doen.
Genoiet lekker en kom heelhuids weer terug.
Groetjes en liefs ook van Ko

ine

Hey lieve Floor,
Heel veel plezier daar in Zuid africa, en onze date moet gewoon maar even wachten :)
Geniet ervan!
X Ine

Femke de Wolf

Ha Floor,

Ook ik ben (wederom) een beetje jaloers. Zuid-Afrika is mooi en wat goed dat je daar vrijwilligerswerk gaat doen. Ik hoop dat je af en toe internet hebt zodat we je belevenissen kunnen volgen.

Groetjes,
Femke

Nolly

Lieve Floor als ik jong was, zou ik dit ook graag hebben willen onder nemen. Ik wens je heel veel sucses met je lieve onder neming. Veel pleizier daar en sucses! Nolly.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!